Riješite se sala – zauvijek!

Prevelik trbuh? Promislite malo. I odaberite s naše liste savjeta kako brzo i trajno istopiti to salo – sa znanstvenom potvrdom i odobrenjem stručnjaka.

Mirna voda brege dere. Kontinenti se pomiču. Lik na sjedalu 23F zauzima oba naslona za ruke. Prije no što i zamijetimo, mali pomaci mogu pridonijeti velikoj promjeni. Sociolozi taj fenomen nazivaju “puzava normalnost”. On je loš kad su posrijedi klimatske promjene ili bujanje trbušine, no može biti i korisno oruđe u oblikovanju novog, vitkog tijela.

Dijete koje traže dramatične promjene – primjerice, svakodnevno uskraćivanje za stotine kalorija – mogu usporiti metabolizam i biti kontraproduktivne u nastojanju da se istopi salo. No, malene prilagodbe neće ohladiti vašu peć za kurenje kalorija, a mršavljenje će biti lakše. To tvrdi dr. Scott Kahan, koji vodi washingtonski National Center for Weight and Wellness te predaje na Sveučilištu Johns Hopkins. On je jedan od brojnih stručnjaka s kojima smo se konzultirali kako bismo sastavili ovaj kompendij jednostavnih malih koraka koji pridonose velikom koraku čovječanstva u borbi protiv debljine.

Zapravo, usredotočivanjem na samo jednu, naoko trivijalnu promjenu svakoga tjedna u četiri se mjeseca može postići četiri puta veći gubitak težine nego standardnim planom tipa “dijeta plus vježbanje”, ustanovljeno je studijom objavljenom u Annals of Behavioral Medicine.

Druga studija, ona iz časopisa Eating Behaviors, pokazala je da preambiciozna očekivanja od dijete mogu voditi velikim fluktuacijama težine. Stoga se usredotočite na male korake i postupan gubitak suvišnih kilograma kako bi rezultati bili dugotrajni. Počnite ovim malim prilagodbama – no odjednom primijenite samo nekoliko.

Jedite prije jela
Prije obilnog obroka u restoranu pojedite nešto s najmanje 15 g bjelančevina, a najviše 200 kcal, npr. shake s prahom od bjelančevina surutke ili jabuku s komadom sira. Trbuha puna zasitnih bjelančevina te s manje hormona gladi u krvotoku, u restoranu ćete manje pojesti pa ćete srezati ukupan kalorijski unos, kaže dr. Kahan.

Baždarite se
Zamislite da vam je želudac spremnik s brojilom i oznakama “pun” i “prazan”. Nastojte ostati između polovine i tri četvrtine spremnika tako da jedete prije no što izgladnite, a prestanete kad ste siti ali ne prežderani, kaže Matt Lawson, savjetnik Retrofita, tvrtke koja nudi programe mršavljenja.

Prožvačite
Ispitanici u kineskoj studiji koji su svaki zalogaj prožvakali 40 puta pojeli su 12 posto manje nego oni koji su žvakali 15 puta. Žvakanjem se pokreće probavni proces te ubrzava lučenje hormona sitosti, objašnjavaju znanstvenici.

Pristupite kao stručnjak
Hrani pristupajte kao stručnjaci koji se njome bave: odvojite dovoljno vremena da zamijetite njenu teksturu i miris te doznate o izvoru iz kojega dolazi. Britanska je studija pokazala da se izgovaranjem rečenica kao što je “Kako li je sočan ovaj odrezak od goveda hranjenih na ispaši” stvara živo “pamćenje obroka” koje produljuje osjećaj sitosti.

Čitajte časopis o zdravlju, fitnessu i prehrani
Nizozemski znanstvenici kažu da se time djeluje na podsvjesnoj razini. U nedavnu pokusu ljudi koji su na ulazu u prodavaonicu dobili recepte s riječima vezanim uz dijetu kupili su manje čipsa i slatkiša – čak i kad nisu obraćali pozornost na taj letak koji im je uručen.

Planirajte kupnje
Gladni kupci doista u kolica utrpaju više visokokalorične hrane, navodi se u studiji u JAMA Internal Medicine. Najbolje vrijeme za kupnju je vikendom poslije doručka, kaže Anita Mirchandani, newyorška dijetetičarka i suosnivačica web-stranice i aplikacije FitMapped. Ako vam to vrijeme ne odgovara, prije kupnje pojedite srednje veliku voćku ili nešto povrća.

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh