Riješite se loših navika i dišite punim plućima

Ako želite početi redovito vježbati, prestati jesti slatko ili prestati pušiti - u 21 dan to bi trebalo postati moguće.

Zašto je tako? Kada želite primjerice, prestati pušiti, kroz glavu će vam vjerojatno prolaziti samo lijepi trenuci koje ste dijelili sa svojim smotuljkom duhana. Počet ćete se prisjećati svih onih situacija koje su vam nezamislive bez cigarete; prva jutarnja kava, čik pauza na poslu, izlazak s frendovima na pivo, odmah nakon seksa i slično. Takvo razmišljanje će vam odmah ubiti volju za pokušajem prestanka pušenja.

No, ako u glavi odredite vremenski period od 21 dan, bit će vam lakše odlučiti se na takav korak nego da samom sebi kažete: „To je to, zauvijek prestajem pušiti!“

Ovako, kada imate određeni period, stvari postaju jednostavnije, a kako vrijeme odmiče počet ćete primjećivati pozitivne promjene koje prestanak pušenja nosi sa sobom. Hrana će imati bolji okus, kava će biti aromatičnija, osjetit ćete miris svježe oprane kose svoje djevojke koji lebdi na povjetarcu i slične prekrasne stvari koje niste osjećali kada je osjetilo njuha bila zagušeno dimom cigarete.

Isto vrijedi i za odvikavanje od ovisnosti o slatkom, za koje je potrebno mnogo samokontrole. No, nemojte očekivati da će taj period proći glatko – anksioznost, glavobolja i druge psihičke i fizičke tegobe prisutne su kod većine ljudi koji su na odvikavanju od slatkoga.

Ipak, isto kao i kod prestanka pušenja, prestankom unosa dodatnih šećera u obliku čokolade, napolitanki i sladoleda, osjet okusa će se toliko izoštriti da ćete početi primjećivati prirodnu slatkoću hrane i pića. Zbog te prirodne slatkoće nećete imati više toliko potrebu za slatkim namirnicama.

Nakon što prođe period od 21 dana, imate izbor. Možete nastaviti s održavanjem novostečene zdrave navike ili se možete vratiti porocima. Ipak, sada će vam biti puno lakše nastaviti s onim što ste započeli jer vam neće padati na pamet samo stvari koje gubite već ćete biti svjesni i dobrobiti koje je ova mala promjena donijela sa sobom.

Da se razumijemo, ne postoji čarolija iza ove brojke. Stvar je samo u tome da će vam nakon ta kritična tri tjedna biti lakše održavati novu naviku i lakše ćete podnositi svakodnevicu bez poroka.

Bez obzira na svoju odluku morate biti svjesni da se nekih navika teže riješiti nego drugih, te da one tvrdokorne uvijek ostaju negdje u našoj podsvjeti i moguće je da će se ponovno aktivirati u određenim situacijama. Primjerice ako ste pod velikom stresom ili se nađete u nekoj nepoznatoj situaciji kada ćete utjehu potražiti u nečemu što vam je blisko i poznato, kao što su stare navike.

Nemate što izgubiti, testirajte sami sebe i promatrajte gdje će vas ovo 21-dnevno putovanje odvesti. No, kao i kod većine stvari u životu i ovdje su ključni red, rad i disciplina. U teškim trenucima samo se osvrnite na to koliko ste daleko već sada dogurali. Primjerice, ako ste do sada izdržali već 5 dana, znači da morate izdržati još samo 16, a svi mi znamo da je svaki početak težak. Nemojte odustati, uz malo truda i puno dobre volje, samima sebi ćete dokazati da možete biti još bolja verzija sebe.

Komentari

▲ Povratak na vrh