Zašto ovaj nutricionist želi da prestanete brinuti o vezi nitrita, nitrata i raka

Evo istine o ovim kontroverznim konzervansima koji se nalaze u slanini, suhomesnatim proizvodima i hrenovkama.

Na bilo kojem pakiranju suhomesnatih proizvoda, slanine ili hrenovki vidjet ćete natpis „bez umjetnih nitrata ili nitrita!“ ili „bez dodanih nitrata!“

Viđene poruke su reakcija prehrambene industrije na sveprisutna upozorenja kako su ovi konzervansi štetni za zdravlje. Ovo uvjerenje proizlazi iz studije provedene 1970.godine koja navodi kako nitriti uzrokuju tumor kod laboratorijskih štakora.

U čemu je problem? Rezultati studije su potpuna besmislica i znanstvenici su je ubrzo opovrgnuli. Od tada, niti jedna studija nije ukazala na povezanost između nitrata ili nitrita i tumora kod ljudi. Nacionalna znanstvena akademija, Američko društvo za rak i Nacionalno istraživačko vijeće slažu se kako ne postoji dokaz da uzrokuju rak.

Štoviše, poželjno je da su nitrati i nitrili dodani hrani. Oni smanjuju rizik od bolesti uzrokovane hranom, poput botulizma, koji u suprotnom može biti smrtonosan.

Osim toga, i ostala hrana, ne samo suhomesnati proizvodi, sadrže nitrite. Otprilike 93% nitrita u prehrani dolazi iz povrća, jer ga biljke crpe iz tla. Niti jedan nutricionist vam neće reći da prestanete jesti povrće.

„Više me zabrinjava pojava bolesti uzrokovanih hranom ili premali unos povrća, nego previše nitrata u prehrani“, kaže dr. Marianne Smith-Edge, starija savjetnica znanosti i uvida u navike konzumenata za Internacionalni savez informiranosti o hrani. „Američki nacionalni toksikološki program nije pronašao nikakvu povezanost između nitrata i raka.“

Kada na suhomesnatom proizvodu stoji oznaka „bez dodanih nitrata ili nitrita“ – to ne znači da je bez konzervansa. Umjesto toga, proizvođači često koriste sok od celera ili celerovu sol, koji su izvor natrijevog nitrata. On se može pretvoriti u nitrite kada dođe u dodir sa slinom.

Dakle, kako god okrenuli, konzumirate nitrite i nitrate! No mnoge kompanije bez obzira na to etiketiraju hranu kako biste je skuplje platili.

Ključ svega u životu je umjerenost. Najbolje što možete učiniti za svoje zdravlje: držite se uravnotežene prehrane i ne konzumirajte procesirano meso više od jednom tjedno. Da, to uključuje i slaninu.

Komentari

▲ Povratak na vrh