Probudite se zdraviji – ujedno i zgodniji

Donosimo pet savjeta za bolje spavanje - a time i kvalitetniji život.

Vaš um: Ostavite brige na poslu

Isključite pametni mobitel i neka vam to uđe u raspored. Ljudi koji u zadano doba svake večeri prestanu čitati e-mailove i provjeravati telefon spavaju bolje od onih koji ne postave granice, kaže istraživanje sa Sveučilišta Sjevernog Illinoisa. Rok pomaže da se psihički odvojite od posla, kažu znanstvenici.

Vaše oči: Ne budite na pogrešnoj strani

Pokušajte s novom pozom u krevetu: australsko pregledno istraživanje zaključilo je da spavanje na trbuhu može povećati očni tlak, a to može povisiti rizik od glaukoma te pogoršati kratkovidnost. Spavajte na leđima, osim ako nemate apneju u spavanju, stanje kada toliko hrčete da prestanete disati. Ako hrčete, spavajte na desnom boku, predlažu turski znanstvenici.

Vaši zubi: Preskočite program ispiranja

Slina ispire klice i natapa zube mineralima koji ih regeneriraju. Ali dok spavate, proizvodite manje sline, kaže Marilynn Rothen, istraživačica dentalne medicine na Sveučilištu Washington. Prije spavanja očetkajte zube pastom s fluoridima. Ispljunite je, ali nemojte usta ispirati vodom. Ostavit ćete zaštitni sloj fluorida na zubima.

Vaša koža: Izglačajte bore

Kako biste spasili lice, svake druge večeri na lice nanesite serum s retinolom i C-vitaminom, savjetuje dr. Ted Lain, dermatolog iz Austina u Texasu. Zašto navečer? Zato što sunce može razgraditi aktivne sastojke u tim proizvodima za kožu.

Vaše srce: Popijte prije lijeganja

Nizozemski znanstvenici kažu da 100 miligrama andola noću može sniziti rizike od formiranja ugrušaka ujutro. Muškarci imaju veći rizik srčanih udara u prijepodnevnim satima, pa bi ta strategija mogla pomoći da izbjegnete opasnost, kaže kardiolog i savjetnik Men’s Healtha dr. John Elefteriades.

Komentari

▲ Povratak na vrh