Po jutru se dan poznaje

Koliko god se možda činilo nemoguće, uz nekoliko malih promjena i vi možete ujutro cvrkutati poput ptičice i veselo krenuti u dan.

Koliko vam se puta dogodilo da ste ujutro zaspali? Kasnite, uzimate prvu odjeću koja vam dođe pod ruku i trčite prema automobilu. Dolazite do glavnog raskrižja i naravno, ulazite u gužvu – pokvario se semafor. Tipično, baš vam je krenulo! Napokon dolazite na posao i shvaćate da ste zakasnili na sastanak. Može li gore?

Može, pogledate se u ogledalo i shvatite da ste obukli majicu sa ogromnom mrljom od jučerašnjeg sendviča s kečapom. Kako biste izbjegli ovakve dane kada vam “krene” od jutra, morat ćete malo poraditi na svojoj jutarnjoj rutini.

Koliko god se možda činilo nemoguće, uz nekoliko malih promjena i vi možete ujutro cvrkutati poput ptičice i veselo krenuti u dan. Imajte na umu da su jutarnji rituali za svakog pojedinca drugačiji, no nekoliko je stavki koje vrijede za svakoga.

Ne stišćite snooze

Vozite se u nabrijanom autu, vjetar vam mrsi kosu, pogledate se u retrovizor i shvatite da izgledate bolje nego ikada. Odjednom na cesti ugledate komada u kratkim hlačicama. Spremni ste zaustaviti auto i pomoći dami u nevolji – sigurno bi vam pokazala svoju zahvalnost na maštovit način… Bip, bip, bip, zvoni alarm. Ljutiti i zbunjeni stišćete snooze. Još samo pet minuta, morate dovršiti san i osvojiti komada. Zvuči li vam ovo poznato? Nažalost, činite pogrešno!

Odgađanje buđenja nema nikakvih dobrobiti i suprotno onome što mislite, ne treba vam još tih pet minuta da dovršite san. Najvjerojatnije niti nećete nastaviti tamo gdje ste stali, samo ćete svoj organizam izložiti stresu. Odgađanje buđenja moglo bi vas vratiti u fazu dubokog sna što će izazvati šok kada se alarm ponovno oglasi.

Stiskanje snooze gumba ima više štete nego koristi. Znanstvenici su dokazali da ćete se zbog te navike naposljetku probuditi lošije raspoloženi, umorniji i iscrpljeni. Kako biste to izbjegli, uvijek ustanite nakon prvog alarma. Ako mislite da ćete ujutro sve stići na vrijeme, namjestite alarm da zvoni nekoliko minuta kasnije nego inače ali čim se oglasi, ustanite iz kreveta.

Tko rano rani…

Neki ljudi jednostavno nisu jutarnji tipovi, dok se drugi bez problema ustaju iz kreveta i započinju dan. Možda je vaš problem tzv. inercija sna. Ona označava vrijeme koje je potrebno mozgu da aktivira područja koja nas drže budnima. Zbog toga se osjećate razdražljivo i usporeno poput ljenivca, a taj osjećaj može trajati i nekoliko sati nakon buđenja. Inercija sna ovisi o fazi sna iz koje ste se probudili. Što je san bio dublji, to ćete se umorniji buditi.

Čak i ako ste jedan od onih koji ujutro grizu i treba vas izbjegavati, uz nekoliko trikova to možete promijeniti. Odredite si vrijeme kada ćete ići spavati i lezite 15 minuta ranije nego inače. Isto tako, namjestite alarm da vam ujutro zvoni 15 minuta ranije. Postupno pomičite to vrijeme dok ne uspostavite željeni ritam. Ne tipkajte po mobitelu kada legnete u krevet, to će vas razbuditi i trebat će vam više vremena da zaspite. Radije odaberite neku zanimljivu knjigu koju nikako da pročitate, a znate da će vas uspavati. Nakon kvalitetno prospavane noći, jutra će vam se činiti ljepša i nećete ustajati s takvom gorčinom.

Gdje mi je mobitel?

Prvo što učinite kada otvorite oči jest da uzimate mobitel i prelistavate što ima novo na društvenim mrežama. Koliko god vam je ovo postala normalna navika, nemojte to činiti svom organizmu. Dopustite svojim očima da se polako priviknu na svjetlost. Nakon dubokog sna, umjetna svjetlost smeta vašim očima.

Umjesto mobitela, pogledajte oko sebe, podignite žaluzine i pustite sunčeve zrake da vas obasjaju (ako je lijepo vrijeme, naravno). Kako biste bili zdravi, važno je da iskoristite što više dnevnog svjetla. Ono regulira mnoge fiziološke procese na koje umjetna svjetlost nema utjecaj.

Osim toga, ako jutro započnete s pregledavanjem vijesti, društvenih mreža i pristiglih mailova, fokus se automatski sa vas prebacuje na druge ljude. Budi dobri prema sebi, dopustite si da jutro pripada samo vama. Posvetite se sitnicama koje vas čine sretnima, popijte kavu u tišini ili upalite radio i razgibajte se uz glazbu koja svira. Nemate vremena? Ako ste do sada imali vremena za čačkanje po mobitelu, onda vam ovako utrošenih desetak minuta ne bi trebalo biti neizvedivo.

Jutarnje tuširanje

Voda ima snažna meditativna svojstva i dokazano je kako jutarnje tuširanje pokreće moždane valove. Zbog toga vam pod tušem naviru razne kreativne ideje koje vam mogu pomoći da na poslu ostvarujete bolje rezultate. Jutarnje tuširanje je osvježavajuće i poboljšava cirkulaciju što će vam dati više energije potrebne tijekom dana.

Da bi tuširanje bilo zdravo, važno je da kratko traje i da voda ne bude pretopla. Nikada se ne tuširajte u vrućoj vodi, ona vam samo može isušiti kožu. Topla voda utječe na oslobađanje hormona sreće koji vam podiže raspoloženje, ali budite hrabri i odvažite se na tuširanje u hladnoj vodi. Istraživanja su pokazala da ljudi koji se svakodnevno tuširaju dvije minute u hladnoj vodi, rjeđe obolijevaju od prehlade od onih koji se tuširaju u toploj vodi. Tuširanje u hladnoj vodi osnažuje imunitet.

Idealno bi bilo kada biste prakticirali naizmjenično tuširanje toplom i hladnom vodom. To je odličan način za poticanje cirkulacije. Zbog hladne vode žile se stežu, a to privremeno podiže tlak i ubrzava protok krvi. Osim toga, zbog prirodne reakcije organizma na stres izazvan hladnoćom, počet ćete dublje disati. Kako bi tijelo proizvelo vlastitu toplinu, potrebno mu je više kisika. Zbog toga se vaša pluća prilikom hladnog tuša šire jednako kao za vrijeme energičnog treninga. Taj povećani unos kisika pomoći će vam da tijekom dana ne osjećate umor i iscrpljenost, a uz sve to bit ćete izdržljiviji i tijekom sportskih aktivnosti.

Ne preskačite doručak

Brojna istraživanja pokazuju da su osobe koje redovito doručkuju mnogo aktivnije i produktivnije, kako na fizičkom, tako i na mentalnom području. No, unatoč tome što smo svjesni koliko je doručak važan za naše zdravlje, gotovo četvrtina populacije nema tu naviku. Većini ljudi isprika za preskakanje najvažnijeg obroka u danu je nedostatak vremena.Takve isprike više nisu opravdane jer vam za kvalitetan doručak treba svega nekoliko minuta.

Za pripremu i konzumiranje kvalitetnog obroka, poput žitarica s fermentiranim mliječnim proizvodima, treba vam svega desetak minuta. Odaberite zobene pahuljice ili miješane žitarice te ih pomiješajte s jogurtom. Po želji ubacite šaku bobičastog voća i zasladite s malo meda ili javorovog sirupa. Ako ste više za nešto konkretno, bez brige, i sendvič je dobar odabir. Potrudite se samo oko sastojaka. Primjerice, integralni kruh s krastavcima i svježim sirom ili hrskavi kruh sa mliječnim namazom, nemasnom šunkom i rajčicama. To je zaista ukusan obrok!

Još jedna mogućnost za brzinski doručak su jaja. Osim što su izvrstan izvor proteina, jaja će vam pružiti dugotrajan osjećaj sitosti. Možete napraviti kajganu, jaje na oko ili omlet u koji ćete ubacite raznovrsno povrće. Također, uvijek možete u blenderu smiksati vitaminsku bombu. Ogulite banana, ulijte mlijeko, ubacite chia sjemenke, goji bobice ili sličnu supernamirnicu, dodajte malo žitarica i pritisnite gumb. Vaš doručak je gotov za svega nekoliko minuta a možete ga pijuckati na putu prema poslu.

Ne zaboravite, za svaku promjenu potrebno je vrijeme, zato ne očekujte velika postignuća preko noći. Kao i za sve ostalo u životu, ključ uspjeha su strpljenje i dosljednost. Malim koracima radite na promjeni svojih navika kako biste imali kvalitetan život ispunjen sretnim i uspješnim trenucima. Unatoč svim sumnjama, vjerujte nam, takvi trenuci su mogući i rano ujutro.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh