Ove namirnice izbjegavajte za večeru – jer kvare san!

Postoje razne namirnice koje sadrže tvari koje mogu pozitivno ili negativno djelovati na naš organizam odnosno mehanizme spavanja

Znanstveno je dokazano da ono što jedemo i koliko pojedemo tijekom večere znatno utječe na kvalitetu našeg sna. Posljednji obrok u danu, upozoravaju nutricionisti i liječnici, trebao bi biti što jednostavniji i skromniji, baš kako to poručuje stara narodna poslovica; ‘Doručkuj kao car, ručaj kao kralj, a večeraj kao siromah’.

Uz to, postoje razne namirnice koje sadrže tvari koje mogu pozitivno ili negativno djelovati na naš organizam odnosno mehanizme spavanja. Tako, primjerice hrana bogata kompleksnim ugljikohidratima, poput integralnog kruha, peciva, žitarica… pozitivno utječu na kvalitetu spavanja, dok s druge strane konzervirane namirnice, kavu i čokoladu, alkohol… treba izbjegavati želite li mirno i lijepo spavati.

Naime, namirnice bogate aminokiselinom triptofanom, poput piletine, banane, smokve, datulje, kikirikija, zelenog lisnatog povrća, soje, orašastih plodova…, potiču rast razine serotonina, hormona sreće koji dovodi do opuštanje cijelog organizma i ima blago uspavljujuće djelovanje.

Nutricionisti također ističu kako većina spomenutih namirnica posjeduje kombinaciju nutrijenata za koje se vjeruje da mogu pomoći u osiguravanju kvalitetnijega sna. Među tim nutrijentima vrlo važnu ulogu igraju vitamini B skupine, i to posebice B3, B6 i B12 vitamin koji se nerijetko, čak i u obliku suplemenata preporučaju osobama koje pate od nesanice, te minerali kalcij i magnezij.

Nedovoljne količine ovih minerala u organizmu mogu uzrokovati napetost, umor i grčeve te posljedično utjecati na lošu kvalitetu sna.

S druge strane, određene namirnice mogu produljiti vrijeme potrebno da zaspimo ili pak pogoršati kvalitetu sna. Glavni krivac za to je tiramin, molekula koja potiče oslobađanje norepinerfina, moždanog stimulansa koji nas održava budnima. Njega najviše ima u zrelim sirevima (camembertu, goudi, mozzarelli, parmezanu i roquefortu), jetri, sušenoj, usoljenoj, dimljenoj ili konzerviranoj ribi, kobasicama, suhom mesu, kiselom kupusu, ali i u čokoladi. Uz to, sastojci poput kofeina stimuliraju budnost, dok alkohol potiče lučenje adrenalina koji ometa transport triptofana u mozak, pa tako posljedično nepovoljno djeluje i na razinu serotonina u mozgu.

Ozbiljne probleme sa spavanjem sigurno će prouzročiti sva začinjena, preslatka i premasna hrana jer izaziva gastrointestinalne smetnje, dok ‘lagana’ večera koja obiluje čajevima, sokom ili drugim nepitcima narušava kvalitetu sna zbog učestale potrebe za mokrenjem tijekom noći.

I na kraju, vodu, čajeve, sokove i druge napitke bilo bi dobro konzumirati u ograničenim količinama u večernjim satima, jer bi u suprotnom, kvalitetu sna mogla narušiti učestala potreba za mokrenjem tijekom noći.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh