Ovaj tip se tjedan dana tuširao u ledenoj vodi. Evo što se dogodilo.

Vjerujte, cijeli svijet vam se promijeni kada se prepustite ledenom tušu.

Najbolje razmišljam pod tušem. Kad god imam neku nedoumicu, uvijek odem na dugo tuširanje kako bih mogao razmišljati. Isto bih učinio i prije pisanja ovog članka, ali nisam mogao – jer je ovo priča o tuširanju u ledenoj vodi, što sam činio proteklih tjedan dana.

Ledeni tuš zvuči kao čin mučenja, nešto što su trpjeli ljudi u vojnim kampovima ili u zatvoru. U epizodi Seinfelda ”The Jimmy“, George Costanza je trebao ići pod hladan tuš, no on je to odbio rekavši kako su hladni tuševi za “luđake“. Kvragu, pa ipak je termin “hladan tuš“ sinonim za “ubijanje libida“.

Unatoč svemu navedenom, mala skupina entuzijasta naglašava dobrobiti hladnog tuša, a znanost ih podupire. Hladna voda se već dugo koristi za tretiranje bolnih mišića kod sportskih terapeuta i sportaša. Ostale fizičke dobrobiti su pomoć u mršavljenju i ljepša koža, no postoje dokazi da hladan tuš podupire i psihičko zdravlje.

Studija objavljena u časopisu Medical Hypotheses nalaže da bi hladni tuševi mogli pomoći u liječenju depresije. Jutarnje tuširanje u hladnoj vodi pomaže povećati produktivnost, jer vas svladavanje izazova rano ujutro priprema na uspješan dan.

Ipak, ironično je da me svi ovi dokazi uvjeravaju u jednu stvar: tuširanje u vrućoj vodi je zakon. Mislim, kako inače objasniti činjenicu da se većina ljudi tušira toplom vodom bez obzira na sve dobrobiti hladne vode?

Cijeli život istražujem dobrobiti tuširanja toplom vodom i zato znam da je to sjajno. Došlo je vrijeme da provjerim što nudi tuširanje hladnom vodom, stoga sam se to odlučio isprobati svakog jutra kroz tjedan dana.

Da budem precizan, tuširao sam se 2 minute hladnom vodom na kraju kratkog (30 sekundi) tuširanja u normalnoj vodi. Evo što se dogodilo.

1. Postao sam jako fokusiran

Tijekom prvog tuširanja hladnom vodom, odbrojavao sam 2 minute u glavi, ali me ledena voda omela već na drugoj sekundi. Ako me topli tuš dovodi u stanje duboke koncentracije, hladan tuš mi iščupa mozak iz glave i baci ga u ledeno jezero.

Kada krenete s tuširanjem u hladnoj vodi, nemoguće je razmišljati o ičemu osim ”tuširam se u ledenoj vodi“. Zbog toga prvih 15 sekundi djeluje kao cijela vječnost.

No nakon što sam se pomirio sa situacijom, dogodilo se nešto iznenađujuće: počeo sam se fokusirati na potpuno osnovne ljudske osobine.

Ramena su mi bila ukočena, pomislio sam, moraju li biti takva? Opustio sam ih i osjetio napetost u mišićima. Disao sam teško i brzo. Je li to nužno? Produbio sam i usporio dah. Postao sam smiren – zaleđen, ali smiren.

2. Postao sam motiviran

Kada sam procijenio da su dvije minute prošle, ugasio sam tuš i pripremio se za početak dana. Kada kažem “pripremio“, to zaista i mislim.

Sjeo sam i zapisao popis dnevnih zadataka dok sam doručkovao. Osjećao sam se odlično, produktivno. Trajalo je samo dvije minute, ali počeo sam vjerovati u moć hladnog tuša.

3. Ojačao sam snagu volje

Idući dan je bio gotovo isti, ali sam primijetio veću nervozu prije odlaska pod tuš. Ista stvar se ponovila i idućeg jutra.

Ako sam znao koliko se dobro osjećam nakon hladnog tuša, zašto se nisam oduševljeno bacio bod tuš? Ovo iskustvo me podsjetilo na poznatu staru izreku “Ne uživam u pisanju. Uživam u napisanom.“

Ne želim se tuširati hladnom vodom, ali volim taj osjećaj nakon što se već osušim.

Taj tjedan je bio uspješan i uvjerio sam se da ću nastaviti s jutarnjim tuširanjem u hladnoj vodi. Ipak, znam da neće biti lako.

Mislim, jeste li se tuširali toplom vodom? To je zakon.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh