Ojačajte mozak

Čuvate li vitkost, nećete otići na kvasinu. Za ljude s indeksom tjelesne mase (BMI) ispod 25 vjerojatnost kognitivnog propadanja manja je 29 posto od one kojoj se izlažu oni s BMI-jem 30 i više.

Ogledalo ne može pokazati u kakvom vam je stanju mozak. Ali manjak tjelovježbe, loša prehrana, pušenje i (nažalost) previše pornografije može vaše sive stanice učiniti mlitavima. To škodi ne samo vašem pamćenju nego i sposobnosti rješavanja problema, a usto smanjuje volumen mozga, otkrivaju recentna istraživanja.

1 / Strateško znojenje

Aktivan život može srezati rizik od opadanja kognitivnih sposobnosti za čak 38 posto, kažu australski znanstvenici. Kako vam raste broj otkucaja srca, poboljšava se cirkulacija te priljev krvi bogate hranjivim tvarima u mozak. To potiče rast novih moždanih stanica te očuvanje postojećih. Cilj: najmanje 30 minuta vježbanja 5 dana u tjednu.

2 / Topljenje sala

Čuvate li vitkost, nećete otići na kvasinu. Za ljude s indeksom tjelesne mase (BMI) ispod 25 vjerojatnost kognitivnog propadanja manja je 29 posto od one kojoj se izlažu oni s BMI-jem 30 i više, navodi Journal of the American Heart Association. Vitki ljudi mogu biti osjetljiviji na hormon gladi leptin, koji jača sinapse u hipokampusu.

3 / Kuhanje čaja

List Psychopharmacology objavio je studiju u kojoj su ljudi koji su popili napitak sa zelenim čajem na testu memorije imali 14 posto bolje rezultate nego oni koji ga nisu pili. Katehini iz zelenog čaja pridonose antioksidacijskoj zaštiti, što umanjuje oštećenje stanica. Još više ih sadrži japanski zeleni čaj matcha.

4 / Razmišljanje pravom glavom

Previše razmišljanja pogrešnom glavom može uzrokovati znatno opadanje sposobnosti. Njemački su znanstvenici ustanovili da su tipovi koji gledaju tonu pornjava podložni smanjenju sive tvari te slabijim vezama između lijeve i desne polutke mozga. Zauzdavanjem te navike prisiljavate svoj mozak da se prilagodi drugoj rutini.

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh