Najbolji izvori vlakana i kolika vam doza treba na dan?

1/ DOSEGNITE MINIMUM
U svakoj dozi suplementa želite ukupno najmanje 5 g vlakana, kaže registrirana dijetetičarka Abby Langer. Možda na etiketi piše “topiva” i “netopiva” vlakna. Njihov omjer nije toliko važan koliko to da proizvod sadrži oboje, kaže Langer.

2/ PAZITE NA ŠEĆER
Neki snackovi s mnogo vlakana zapravo su slastice reklamirane kao bogate vlaknima. (Ustanovili smo da porcija keksa s visokim udjelom vlakana sadrži 12 g šećera.) Tražite suplement s najviše nekoliko grama šećera po porciji, kaže Arielle Leben, registrirana dijetetičarka s NYU Langone Healtha.

3/ SLIJEDITE SVOJ UKUS
Većina je suplemenata ili u prahu ili u piluli. Primjerice, Metamucil Original Coarse Powder u dvije vrhom pune žličice sadrži 6 g ukupnih vlakana. U pet kapsula istog branda samo ih je 2 grama. Ako možete progutati prah, to je bolji izbor. Nema superiorne mješavine ili branda, kaže Leben.

4/ VIŠE NIJE I BOLJE
Ako u prehranu odmah uključite superdozu od 20 g vlakana, upozorava Leben, posljedice mogu biti napuhnutost, vjetrovi i/ili začepljenost. (Što su vjerojatno stvari koje ste željeli izbjeći uzimanjem suplementa s vlaknima.) Počnite uvođenjem jedne doze u svakodnevnu rutinu, vidite kako se vaš sustav nosi s time tjedan dana pa potom u skladu s time povećavajte dozu.

5/ DODAJTE (MNOGO) VODE
Nemojte ignorirati uputu da pijete dosta vode. “Vlakna se inače pretvore u ciglu u vašem probavnom sustavu”, posljedica čega je konstipacija, objašnjava Langer. Sa suplementom popijte čašu-dvije vode te nastavite piti vodu tijekom dana. Dovoljna količina vode ključna je za reguliranje probave (i sreću).

 

KOLIKO JE TO 38 GRAMA VLAKANA?
Sve biste ovo trebali pojesti tijekom dana da unesete ciljanu dozu. Bonus: ovaj je pristup ukusniji

1 srednja jabuka + 1 velika kruška + 2 kriške integralnoga kruha + 1 šalica brokule + 1½ šalica malina + 1½ šalica zobene kaše + 1 šalica prokulica = 38 grama

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh