Možete li od gaziranih pića dobiti dijabetes?

Saznajte što poslastice rade vašem šećeru u krvi.

Ispijanje gaziranih pića nije loše samo za crijeva: gazirana pića također mogu povećati rizik od razvoja predijabetesa, stoji u novoj studiji objavljenoj u časopisu Journal of Nutrition. U studiji koja je obuhvatila više od 1600 ljudi, oni koji su redovito pili gazirana pića više od 3 puta tjedno, kroz 14-godišnje razdoblje, imali su 46 posto veću vjerojatnost za razvoj predijabetesa, bolesti kod koje je povišen šećer u krvi, ali ne toliko kao kod dijabetesa, od onih koji nisu uopće pili takve napitke.

Samo jedna limenka od 0,3 litre gaziranog napitka, više od tri puta tjedno, dovoljna je da poraste zdravstveni rizik. Veza između gaziranih pića i predijabetesa postoji čak i kada se usklade neki drugi potencijalni faktori koji mogu poremetiti odnos kao što je potrošnja kalorija, razina fizičke aktivnosti te indeks tjelesne mase (BMI).

“Jedan od mogućih razloga je da šećer koji sadrži svako gazirano piće, može preplaviti organizam konzumenta s viškom glukoze i fruktoze”, kaže autor studije Nicola McKeown, s Tufts University.

“Dodani šećeri mogu podići razinu šećera u tijelu u vrlo kratkom roku. Ali također i poremetiti organizam dugoročno, mijenjajući način na koji gušterača otpušta inzulin, hormon koji omogućuje tijelu apsorbiranje glukoze za energiju. Kao rezultat toga, možete razviti otpornost na inzulin, stanje u kojem tijelo treba sve veće i veće količine inzulina kako bi funkcioniralo”, kaže McKeown.

Kada tijelo ne može izbaciti dovoljnu količinu inzulina kako bi zadovoljilo taj zahtjev, glukoza se nakuplja u krvi, što posljedično dovodi do razvoja predijabetesa, a na kraju i dijabetesa.

Dijetna gazirana pića, s druge strane, ne sadrže šećer, što može biti razlog da studija nije pokazala vezu između konzumiranja takve vrste bezalkoholnih pića i predijabetesa. (No, druga su istraživanja pokazala različite rezultate o vezi između dijetnih gaziranih pića i dijabetesa, poput zdravstvenih tegoba kao što su manja gustoća kostiju i kardiovaskularni rizici).

Za redovite konzumere gaziranih pića, veliki rizik od predijabetes trebao bi biti poziv za buđenje.

“Dakle, ako želite spriječiti predijabetes, prestanite piti gazirana pića i usredotočite se na zdravu prehranu bogatu proteinima, puno voća i povrća te složenih ugljikohidrata poput cjelovitih žitarica, koji neće poremetiti razinu šećera u krvi”, savjetuje McKeown.

Također, i gubitak od najmanje 5 posto vaše tjelesne težine može pomoći u zadržavanju šećera u krvi pod kontrolom.

“Ako ne promijenite stil života nakon što vam je dijagnosticiran predijabetes, na putu ste da vrlo brzo dobijete dijabetes”, upozorava McKeow.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh