Mentalno zdravlje: Kako da težak razgovor bude manje težak

Jedan od najkorisnijih dijelova edukacije o prvoj pomoći za mentalno zdravlje uči kako početi razgovor o nečijim teškim problemima

Prvo, dajte prijatelju do znanja da ste zabrinuti zbog onog što ste primijetili. Počnite s činjenicama, na primjer: “Vidim da ti je teško” ili “Primijetio sam da kasniš na posao” – to manje zvuči kao optužba.

Nemojte obećavati ono što ne možete ispuniti ili pristati da razgovor o suicidalnim planovima ostane tajna.

Ako prijatelj odgovori potvrdno kad ga pitate “Razmišljaš li o tome da se ubiješ?”, pitajte ga i: “Jesi li razradio plan?” “Jesi li odlučio kada bi to učinio?” i “Jesi li obavio pripreme za to?”

Postavite otvorena pitanja, i nemojte se postavljati svisoka, govoreći stvari poput: “Imaš za što živjeti.” Neka vaš prijatelj odredi tempo razgovora. Uvijek imajte empatije za ono što osjeća, ali ne i za priču koju sam sebi govori.

Ako vaš prijatelj ima konkretan plan, ponudite se da pozovete dežurni telefon za krizne situacije i ostanite uz njega. Možete se ponuditi da mu pronađete pomoć, na primjer odete s njime u hitnu psihijatrijsku ambulantu. Za njih u Hrvatskoj ne trebate uputnicu, a rade 0 – 24 sata. Ako stvari eskaliraju, na primjer, prijatelj je pijan i ima oružje, možete pozvati policiju na 112, opisati problem i zatražiti neka dođu i povedu djelatnike hitne pomoći kako bi odveli prijatelja na psihijatrijski pregled.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh