Koliko vaše navike u spavaćoj sobi povećavaju rizik od dijabetesa?

Prema novoj studiji, navike spavanja mogu ugroziti vaš organizam.

Nekvalitetan san ne utječe samo na vaše raspoloženje: ljudi koji premalo spavaju – i oni koji spavaju previše – imaju veći rizik za dobivanje dijabetesa, nalaže nova studija objavljena u časopisu Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

Prema studiji, ljudi koji su spavali 7 do 8 sati, imali su 10 do 20 posto nižu razinu šećera u krvi od onih koji su spavali kraće ili duže od toga.

Također, imali su i veću osjetljivost na inzulin, što znači da ga mogu bolje procesirati, a to pomaže regulirati razinu šećera u krvi.

Ako vam osjetljivost na inzulin nije dobra, šećer u krvi se gomila, umjesto da ga stanice apsorbiraju. To potencijalno dovodi do dijabetesa.

Postoji nekoliko razloga zašto manjak sna utječe na razinu šećer u krvi.

Kada vam nedostaje sna, tijelo otpušta veće količine hormona stresa, kortizola koji uzrokuje porast šećera u krvi, kaže autorica studije dr. Femke Rutters sa Medicinskog centra Vrije Universiteit u Nizozemskoj.

Osim toga proizvodi se i veća količina hormona grelina zbog kojeg žudite za masnom i slatkom hranom.

Također, kada imate višak kilograma – zbog loše prehrane  – vaš organizam ne može učinkovito procesirati inzulin, što može dovesti do nakupljanja šećera u krvi.

Kako previše sna remeti razinu šećera u krvi?

Istraživači nisu sigurni kako objasniti ovaj fenomen, ali moguće je da previše sna ukazuje na depresiju, kaže Rutters.

Depresija utječe na razinu šećera u krvi tako što vam umanjuje motivaciju za vježbanjem i zdravom prehranom, a sve to dovodi do debljanja.

Potrebna su dodatna istraživanja kako bi se jasno vidjelo može li prilagodba na 7 do 8 sati spavanja smanjiti rizik za razvoj dijabetesa.

Bez obzira na sve, trebali bi pokušati uvesti promjene u svoje navike spavanja: prethodna istraživanja povezuju dovoljnu količinu sna sa smanjenim rizikom od pretilosti, srčanih oboljenja i hipertenzije.

Komentari

▲ Povratak na vrh