Koja je cijena pesimizma?

Negativne su misli poput parazita koji vam polako izjedaju zdravlje. Možete ih pobijediti – pozitivnošću.

Stanje vašeg uma utječe vam na tjelesno zdravlje i kad razmišljate pesimistično, uvijek očekujući najgore, vaš vam odgovor “borba ili bijeg” može biti stalno upaljen. To vam je poput nagla pritiskanja papučice gasa dok stojite na mjestu: može biti korisno prije utrke, no možete spržiti motor.

U ljudskom smislu, to je stalna šteta. Primjerice, pesimisti imaju viši krvni tlak i masnoće u krvi od optimista, a viši su i njihovi rizici od srčanog udara i prerane smrti, kaže istraživanje sa Sveučilišta Pittsburgh.

Turoban pogled na život može utjecati na vaše organe, no optimizam može poboljšati zdravlje. “Sretni ljudi puni nade češće vježbaju, zdravije se hrane i lakše prestanu pušiti”, kaže dr. Jeffrey Huffman, ravnatelj programa koronarne psihijatrije u Općoj bolnici Massachusetts. Drugim riječima, sreća vam daje snagu da preuzmete kontrolu nad svojim zdravljem.

A zadržavajući optimizam, možete zatvoriti pipu kortizolu, hormonu povezanom s ovapnjivanjem arterija i IL-6, upalnom citokinu povezanom s multiplom sklerozom i koronarnom bolesti. Stoga je vrijeme da počnete hodati sunčanom stranom ulice. To vam možda može spasiti život.

Evo kako stres i negativne misli utječu na vaše tijelo:

  • Amigdala

Kad ovaj procesor emocija u vašemu mozgu otkrije negativan događaj, odašilje stresni signal koji potom uključuje vaš sustav borbe ili bijega.

  • Kralježnička moždina

Stresni signal leti kroz živčani sustav vaših leđa te vaše organe dovodi u stanje uzbune.

  • Pluća

Glatki mišići koji oblažu ogranke vaših bronha postaju opušteni. Vaša se pluća šire i ubrzava vam se disanje kako bi se vašem tijelu omogućio dotok puno više kisika.

  • Srce

Stresni signal dovodi do nagla porasta pulsa i krvnog tlaka pa vašim krvotokom putuju molekule upale zvane citokini.

  • Jetra

Da bi se pripremila za napore, vaša jetra počinje razgrađivati glikogen na glukozu, izlišni rad ako nema prave opasnosti ili prijetnje.

  • Nadbubrežne žlijezde

Ako nastavite razmišljati pesimistično, uključuju se adrenalin, kortizol i drugi hormoni stresa kako bi vam puls bio ubrzan.

  • Bubreg i crijeva

Krvne se žile u trbušnim organima stežu pa se usporava proizvodnja urina i probava, što je dobro samo ako trebate trčati ili boriti se.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh