Kako probiotici olakšavaju depresiju – i 4 dobrobiti koje nemaju veze s probavom

Donosimo 5 načina kako probiotici mogu biti korisni za zdravlje, od ljepšeg izgleda do nižeg kolesterola.

I dok uglavnom svi imamo negativne konotacije na spomen bakterija, poznato je da određeni mikroorganizmi, u pravim dozama, zapravo mogu pomoći našem zdravlju. Godinama liječnici savjetuju upotrebu probiotika za bolji rad crijeva, a zahvaljujući novim istraživanjima, čini se kako je njihova uloga znatno važnija od trbušnih tegoba.

“Mikrobi koji nastanjuju naše tijelo doista imaju veliku ulogu u zdravlju, ali čini se kako imaju i dalekosežniji utjecaj od crijeva,” kaže Mary Ellen Sanders, znanstvenica iz Međunarodnog znanstvenog udruženja za probiotike i prebiotike.

“Te se koristi razlikuju ovisno o tome koju vrstu probiotika uzimate. Ako ih uzimate zbog specifičnih zdravstvenih tegoba, poput problema za želucem ili alergija, odabrat ćete ciljane probiotike za te tegobe. No, ako ste zdravi, ali želite ojačati mikrobiome, zajednice mikroorganizama, u prehranu ćete uključiti namirnice bogate probioticima, poput jogurta, fermentiranog povrća ili kombusha čaja,” kaže Sanders.

Bez obzira kako birate svoje bakterije, otkrijte nevjerojatne blagodati ove minijaturne bakterije.

Smanjite anksioznost

U nedavnom istraživanju objavljenom u časopisu Scientific Reports, istraživači su otkrili kako zebraste ribice, koje imaju slične procese u mozgu kao ljudi, prikazuju manje anksioznosti kada im u hranu ubace dodatke koji sadrže probiotik Lactobacillus plantarum, koji se obično nalazi u fermentiranoj hrani poput kiselog kupusa ili u kruhu od kiselog tijesta. I dok je potrebno više istraživanja na ljudima, ovo bi moglo dovesti do otkrića probiotičkih tretmana protiv anksioznosti.

Jačanje imunološkog sustava

Poznato je kako izloženost nekim mikrobima jača imunološki sustav. “To vrijedi i za bakterije s kojima se susrećete svaki dan,” kaže Sanders. “Osnovna je zadaća tih mikroba da imunološki sustav reagira pravilno u zaštiti organizma,” objašnjava. Jedno je istraživanje otkrilo da aktivni ljudi koji uzimaju probiotike imaju 40 posto manje prehlada i gastrointestinalnih infekcija, od ljudi koji uzimaju placebo.

Prevencija od alergijskih i upalnih procesa

Dok neaktivni imunološki sustav može dovesti do niza ozbiljnih zdravstvenih tegoba, isto to može i preaktivni. Glavna uloga imunološkog sistema je pronaći sredinu, a sve prevelike reakcije mogu dovesti do alergija i upalnih bolesti. Znanstvenici proučavaju načine kako probiotici mogu sve te prevelike reakcije držati pod kontrolom.

Studija iz 2015. godine na djeci koja su genetski bila predisponirana za razvoj ekcema, pokazala je da probiotik Lactobacillus rhamnosus smanjuje taj rizik. Još jedna studija iz iste godine, na osobama s upalom crijeva (ulcerozni kolitis), otkrila je da uzimanje probiotika pomaže pojedincima u produžavanju remisije duže nego kod ljudi koji su uzimali placebo.

Niži kolesterol

Godine 2012., znanstvenici su otkrili kako probiotik Lactobacillus reuteri smanjuje razinu LDL-a, odnosno “lošeg kolesterola” za 11,6% a ukupnog kolesterola za 9%, uspoređujući s ljudima koji uzimaju placebo. “Probiotici koji imaju utjecaj na snižavanje LDL sadrže specifičan enzim koji može intervenirati s reapsorpcijom kolesterola iz crijeva držeći njegove razine nešto nižima,” objašnjava Sanders.

Štite zube i desni

Ne želimo izazivati gađenje, ali ljudska su usta leglo raznih bakterija, pa stoga znanstvenici nastoje uz pomoć probiotika na prirodan način boriti se protiv bolesti desni.

Nekoliko je studija otkrilo kako Lactobacillus reuteri smanjuje gingivitis i plak kao i rast specifične bakterije streptococcus mutans, poznatog uzročnika karijesa. Jedna je manja studija iz 2013. otkrila da bakterija mliječne kiseline, koja prirodno postoji kod ljudi, može smanjiti loše bakterije u ustima i potencijalno ukazati na prirodan način održavanja oralnog zdravlja.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh