Jesu li emocije vaš okidač za – prejedanje?

Posvađali ste se s djevojkom/suprugom, vaš je nogometni tim opet izgubio važnu utakmicu, šef vas je gnjavio na poslu... dovoljan je samo jedan negativan okidač da izgubite kontrolu nad sobom?

“Neki od nas sasvim se lijepo nose sa svojim emocijama, a onda dođe neki negativan događaj i izgubimo se”, kaže dr. Paul Church. “Bilo da je riječ o napijanju, pušenju, prejedanju ili nekoj od kombinacija. Na primjer, alkohol smanjuje vaše suzdržavanje oko svega drugoga, pa i oko hrane.

RJEŠENJE:

“Znajte na što okidate”, kaže dr. Church. Ako vam nije odmah jasno u kojim situacijama impulzivno reagirate, kaže, “Sljedeći put kad odete na pijanku ili pojedete sav sladoled u zamrzivaču, odmah potom sjednite i zapišite što vas je specifično uzrujalo. Kopajte i pronađite razlog.”
Programom koji je razvio dr. Church informatičar iz Kansasa John Oldham skinuo je nevjerojatna 104 kilograma. On kaže da je kopao i kopao i spoznao da je kontrolu nad hranjenjem izgubio uglavnom zato što je bio ljutit na svoju bivšu suprugu. “Prestao sam joj prepuštati kontrolu”, kaže.
Uvježbajte se da između situacije koja vam je okidač i svoje reakcije na nju imate pauzu. “Krenete prema hladnjaku i kažete sami sebi: ‘Pa mogu li pričekati 10 minuta i tek onda to napraviti?’” predlaže dr. Church. “A deset minuta poslije: ‘Mogu li izdržati još deset minuta?’”

Možda će vam za rješavanje emocionalnih problema koji vam stvaraju tjeskobu i potiču žderanje trebati neka vrsta psihoterapije. Borite se s tjelesnim pokazivanjem tjeskobe istim alatima za um i tijelo kojima se služe i tipovi u žudnji – na primjer, vježbama usredotočene svjesnosti (mindfulnessa) ili dubokog disanja.

Drugo je rješenje da pronađete aktivnost zbog koje ćete se bolje osjećati, a koja ne uključuje hranu. (Po mogućnosti ni sjedenje.) “Otiđite prošetati ili vozite bicikl kako biste se razbistrili”, kaže Martin. “To može spriječiti ovu spiralu ćudljivosti.”

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh