Ovo su situacije u kojima (jedino) MORATE preskočiti trening!

Da li biste trebali vježbati prehlađeni ili ako vas bole mišići od prošlog treninga? Stručnjaci otkrivaju prave razloge za preskakanje treninga.

Umorni ste, prezaposleni i kauč vas zove da se izvalite na njega. Dobar pokušaj, ali ovo nisu pravi razlozi za preskakanje treninga. Ipak, postoje legitimni razlozi zbog kojih biste trebali uzeti odmor jedan ili više dana.

„Ponekad vašem tijelu treba vremena kako bi se oporavilo i odmorilo“, kaže dr. Moira McCarthy, kirurgica na odjelu ortopedije specijalizirana za sportsku medicinu na Bolnici za posebne operacije u New Yorku.

Tada je vaše tijelo podložno ozljedama ili bolesti. Kako znati treba li vam odmor? Donosimo 6 razloga za dan odmora.

1. Kašljete ili kišete

Ako se borite s blagim simptomima prehlade, poput curenja iz nosa ili grla koje grebe, kretanje bi vam moglo potaknuti cirkulaciju i pomoći vam da se osjećate bolje.

„Pobrinite se da vaš trening bude niskog intenziteta i nemojte se forsirati“, kaže asistentica profesora znanosti o vježbanju i starija savjetnica za zdravlje i tjelesno obrazovanje na Miramar koledžu u San Diegu.
Ali ako osjećate simptome ispod vrata, npr. u prsima, kašalj ili poteškoće s disanjem, mogla bi biti riječ o ozbiljnijoj infekciji koju biste trebali preležati.

2. Prošla je ponoć a vi planirate u teretanu već u 6 ujutro

Nemojte se tapšati po leđima zbog toga što ćete se ustati nakon samo 5 sati sna. Ako si uskratite san, čak i zbog treninga, mogi biste si nanijeti više štete nego koristi.
Istraživanja su pokazala kako čak i jedna besana noć može utjecati na vaše zdravlje: povećava razinu stresa i hormona koji potiču glad. Ako vam to postane uobičajena praksa, povećava se rizik od brojnih komplikacija, uključujući i bolesti srca.
„Imate li tu mogućnost, prebacite jutanji trening popodne ili navečer“, kaže Matthews. „Ili se potrudite više kretati tijekom dana, primjerice, prošećite tijekom pauze za ručak.“

3. Imate povišenu temperaturu

Visoka temperatura je znak da odmah morate stati. Trening može povisiti unutarnju temperaturu što može usporiti proces izlječenja. Ako imate simptome gripe, poput drhtavice ili bolova u tijelu, uputite se u krevet umjesto u teretanu.

4. Mišići vas još bole nakon jučerašnjeg treninga ili onog prije nekoliko dana

Ovo je znak odgođene reakcije mišića na tjelesnu aktivnost – DOMS (delayed onset muscle soreness). Naporan trening uzrokuje sitna oštećenja mišićnog tkiva. To je dobro, jer će vas oporavak mišića učiniti još snažnijima.
Ipak, vježbanje s ukočenim mišićima može loše djelovati na pravilnu formu. „Mogli biste više raditi jednom stranom tijela, ili nemati mogućnost za puni raspon kretnji“, kaže Matthews.
Ako vas boli samo jedan dio tijela, primjerice noge, možete odraditi trening za ruke. Ali ako osjećate bolove u cijelom tijelu, ostavite tenisice kod kuće nekoliko dana.

5. Osjećate bolove u koljenima ili stopalima nakon svakog trčanja

„Uporna bol je ozbiljan znak da nešto nije u redu“, kaže McCarthy. Možda trošite već istegnuti mišić ili ste iziritirali tkivo zbog kojeg je došlo do plantarnog fascisa (bol u peti) ili do frakture. McCarthy predlaže odmor sve dok se bol ne povuče. Ako bol ustraje, posjetite liječnika ili fizikalnog terapeuta.

6. Nemate energije već tjednima

Ovo se razlikuje od tromosti ili umora koji traje dan, dva: vježbanje može povećati razinu energije. Ali ako se borite s iscrpljenošću dva tjedna ili duže, posjetite liječnika prije nego se odlučite na odlazak u teretanu.
„Morate isključiti ozbiljnije medicinske probleme, poput problema sa štitnjačom ili kroničnog umora“, kaže Matthews.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh