Imajte srca

Održite strojarnicu tijela u tip-top stanju s pomoću šest jednostavnih trikova.

1. Alfa i omega

Čini se kao da se danas u sve živo stavljaju omega-3 masne kiseline. To je zato što vam prehrambena industrija želi omogućiti zdravije krvne žile i zdravije srce a da ne morate nužno vonjati kao Vitomirova žena iz Matakovićeva stripa. Potražite u hladnjaku svoje trgovine svježa jaja obogaćena omegom, a nakon omleta možete popiti i suplement s ribljim uljem.

2. Džogirajte, ne jurite

Svi znaju da će samozadovoljni trkač iz susjedstva nadživjeti sve vas koji komentirate njegovo ludilo iz hlada lokalne birtije. Možda da mu se pridružite? Znanstvenici iz Bostona savjetuju da se ne bacite na to ni prejako ni prerano. Odlučite li se za duge staze, ne biste trebali početi s više od 80 kilometara tjedno.

3. Zapivajte

U Nizozemskoj se krije mnogo više od legalnih poroka i mirovinske reforme. Ondašnji su znanstvenici ustanovili da muškarci koji piju dva piva na dan imaju 12 posto veći HDL (“dobri kolesterol”): potrebna su samo tri tjedna da ostvarite taj učinak. Ipak, nemojte jesti uz pivo: tijelo će najprije koristiti kalorije iz cuge, a ostale pohraniti u obliku sala, pa nećete ništa postići.

4. Navalite na kakao

Willy Wonka nije umro od srčanog, zar ne? Možda zato što je riječ o izmišljenom liku, a možda i zato što se nahrdao kakaa u svojoj tvornici čokolade. Ako je vjerovati australskim znanstvenicima, teofilin, spoj iz čokolade, može pomoći u blokiranju mehanizama koji uzrokuju upalu srca. Dodajte tamnu čokoladu ljutim mesnim umacima – poboljšat ćete okus, a srcu učiniti uslugu.

5. Promijenite grickalice

Ako već morate nešto staviti u usta tijekom utakmice, neka to bude oraščić koji snizuje kolesterol za 15 posto: indijski oraščić. Australsko istraživanje pokazalo je da 12 – 16 indijskih oraščića na dan podiže dobri kolesterol za 8 posto, što vaš rizik da vas izda srce smanjuje za isto toliko.

6. Prije tekme popijte pilulu

Nije baš da domaća liga nudi neko uzbuđenje, no ako s ekipom gledate važnu utakmicu, to bi vas moglo stajati glave. Švicarski znanstvenici ustanovili su da je kod muškaraca 60 posto veći rizik da će pretrpjeti kobni srčani udar tijekom utakmice na televiziji no u bilo koje drugo vrijeme. Švicarci savjetuju da prije utakmice popijete andol i svakih 20 minuta ustanete protegnuti noge. Tako ćete smanjiti rizik od nastanka ugruška, ali i razjariti rođu koji sjedi iza vas.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh