Hodanje prevenira dijabetes učinkovitije od trčanja

Sada imate i znanstveno dopuštenje za ublažavanje treninga.

Usporite tijekom idućeg treninga: hodanje vaš štiti od dijabetesa bolje nego trčanje, nalaže istraživanje sa Sveučilišta Duke. Za potrebe studije, ljudi s predijabetesom – često stanje kada vam je povišena razina šećera u krvi, ali nije dostigla razinu koja bi ukazivala na dijabetes – morali su brzo hodati ili trčati 22 kilometra tjedno u razdoblju od 6 tjedana.

Otkrili su da je grupa ljudi koji su hodali imala 6 puta bolje rezultate tolerancije na glukozu – što pokazuje koliko dobro stanice apsorbiraju šećer u krvi – od onih koji su trčali.

Potrebna su dodatna istraživanja kako bi se otkrilo zašto je hodanje učinkovitije od trčanja, kaže jedan od autora studije dr. Chris A. Slentz sa sveučilišta Duke.

Ipak, postoje neke teorije.

Jedna mogućnost? Kada izvodite umjerene vježbe – poput hodanja 4 kilometra – vaše tijelo počinje više trošiti masne kiseline kao gorivo nego kada žustro vježbate, recimo da trčite istu tu udaljenost.

To je dobra vijest ako se nalazite u rizičnoj skupini: previše masnih kiselina otežava tijelu procesiranje hormona inzulina. Ako tijelo ne može učinkovito iskoristiti inzulin, stanice nisu u mogućnosti apsorbirati šećer iz krvi. Stoga tijelo proizvodi sve više inzulina kako bi pokušalo kompenzirati.

S vremenom, ne možete proizvoditi dovoljno inzulina kako bi učinkovito odstranili šećer iz krvi, što uzrokuje predijabetes i dijabetes. Dok se ne provedu dodatna istraživanja, nije jasno djeluje li hodanje jednako i na zdrave ljude ili samo na one s predijabetesom.

Ipak, ovo otkriće se odnosi na više ljudi nego što biste mislili: Više od 1 od 3 Amerikanca ima predijabetes, prema podacima Centra za kontrolu i prevenciju bolesti.

Ako imate predijabetes – razina glukoze u krvi je između 100 i 125 miligrama po decilitru (mg/dL9 – ili dijabetes – razina glukoze 126 ml/dL ili više – potrudite se ugurati više hodanja u svoje treninge.

No nemojte se odreći trčanja: žustra tjelovježba je ključna za zdravlje srca, bolju pokretljivost i druge tjelesne funkcije, kaže Slentz.

Kombinirajte oboje kako bi imali najviše dobrobiti.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh