Bicepsi, tricepsi… i perineum

Dobrobiti vježbanja mišića perineuma poznate su drevnim i modernim sustavima znanja. No glavno je pitanje kako naučiti um novom iskustvu

Počesto se percepcija tjelovježbe svede na vizualni identitet osobe jer je kolektivno prisutan trend da okolina mora vidjeti učinke vašeg vježbanja – razvijene mišiće, bicepse, tricepse, trbušne pločice…, a znatno se manje uzima u obzir energetika sustava.

U tom je slučaju locus kontrole vanjski, tj. doživljavate se kroz prizmu kako vas vidi okolina, a zanemaruje se unutarnji locus kontrole kojim vi postajete svjesni vlastite, originalne moći kojom raspolažete, od energetike, mentalnog sustava, pa sve do funkcionalnosti mišićnog sustava. Kad je locus kontrole vanjski, tada vam je pozornost usmjerena na izgled i formu mišićnog tkiva, a manje na tjelesnu energetiku i razumijevanje kako vaš mentalni sustav može kvalitetno podržati tjelovježbu kao konstantan proces. Uz to, malo se spominju manje vidljiva mišićna tkiva perineuma koja su iznimno važna za statiku i energetiku ljudskog sustava, a kvalitetna su potpora i cijelom sustavu tjelovježbi.

Sustav mekih tkiva
Perineum je sustav mekih tkiva (koža, mišići, fascia) koji zatvara izlaz iz šupljine male zdjelice (pelvis) koji pridržavaju kompletan urogenitalni sustav ljudskog tijela, utječe i na statiku kralježnice, posebno donjeg lumbalnog dijela, osnažuje spolno-seksualne funkcije, od vlažnosti i senzibiliziranosti vaginalnog stupa (kod žena) do produljivanja spolnog čina.
Disbalans i slaba vitalnost mišića perineuma dovodi do poremećaja u procesu mokrenja, tzv. urinarne inkontinencije, od slabog istjecanja urina prilikom manjih naprezanja, primjerice kašljanja te većih naprezanja, koja uključuju i sportska naprezanja, pa sve do serioznijih oblika nekontroliranog istjecanja urina. Ujedno slabiji mišići perineuma dovode i do poremećaja procesa defekacije, tj. analno-rektalne inkontinencije, što se očituje nemogućnošću kontroliranja stolice pa čak i do prolapsa, ispadanja ili spuštanja dijela organa iz svog prirodnog položaja, primjerice sluznice anusa, maternice…

Vitalnost mišića perineuma (mišićnih tkiva donje zdjelice) iznimno je važna sa zdravstvenog stajališta i svi medicinski sustavi savjetuju vježbanje mišića tzv. Kegelovim vježbama nazvane po ginekologu dr. Arnoldu Kegelu. Jedan je od validnijih izvora informacija učinka vježbanja mišića perineuma utemeljenih na sustavnim istraživanjima dobrobiti izvođenja vježbi za žene i muškarce i Klinika Mayo iz SAD-a.

Zbog čega se počesto odustaje od vježbanja mišića perineuma?

Dva su osnovna razloga zbog čega se odustaje od vježbanja mišića perineuma: jedan je energetski, a drugi – odlučujući – mentalni, podsvjesni.

Mentalni aspekt
Prvi impuls koji se šalje iz područja mišića perineuma kroz živčani sustav prema mozgu tumači se kroz prizmu vlastitog, naučenog poimanja seksualnosti, primarno kao fizički aspekt spolnog čina. Osnovne informacije putem kojih ste učeni o seksualnosti i spolnosti definirali su vaš podsvjesni program kroz koji sagledavate područje mišića perineuma i vlastitog spolnog sustava. Šire kada primjećujete iznimne dobrobiti sustava kojim raspolažete ili uže, ograničavajuće korištenje raspoloživim resursima.

Kad je primarni mentalni kod razumijevanja o mišićima perineuma usmjeren samo na spolni čin, tada se bilo koja nova razina znanja koja ne odgovara primarnom kodu ili distorzira ili briše, što se, primjerice, može očitovati u ponašanju, poput ignoriranja novih znanja, zanemarivanja, osuđivanja ili se jednostavno previdi. U kontekstu same vježbe mišića perineuma može vam se dogoditi da, primjerice, imate snažnu seksualnu senzaciju ili pak jednostavno imate otpore zbog mentalnih blokada povezanih sa seksualnošću. Uz to, valja naglasiti da osnovni mentalni program povezan sa seksualnošću i spolnošću pohranjen u vašoj podsvijesti može, među ostalim, sadržavati i izniman kod toksičnog srama koji će djelovati ograničavajuće na razvoj svjesnosti i razumijevanja na koji način možete generirati dobrobiti svoga spolnog sustava te koje je akcije bitno pokrenuti kako biste kvalitetno koristili resurse kojima raspolažete. Najčešće se objektivno ne propituje nova razina znanja, što bi bio značajno kvalitetniji pristup.

Energetski aspekt
Drugi je aspekt energetski, tj. shvaćanja energetskog tijeka u vašem sustavu. Prilikom vježbanja mišića perineuma ciljanim kontrakcijama podižete razinu energije u tijelu te sama praksa na cijeli sustav djeluje revitalizirajuće. No, iznenadan snažan tijek energije može potaknuti otpore zbog ograničavajućih mentalnih programa jer se sustav nije naučio propustiti snažan energetski tijek iz raznih razloga. Bitno je znati cirkulirati novonastali energetski tijek kroz sustav, tj. naučiti um da prihvati novi, revitalizirajući tijek energije.

Vježbanje mišića perineuma i utjecaj na energetiku sustava dobro su poznati i drevnim sustavima znanja, od joge, taoizma pa sve do disciplina istočnjačkih borilačkih vještina. Počesto se savjetuju iteracije kontrakcija mišića perineuma kroza sve sustave edukcija i svjesnosti o seksualnosti i spolnosti, kako od osnovnog poimanja vlastitog spolnog sustava pa sve do ciljanih praksi za, primjerice, produljenje spolnog čina.

Jedan od cjelovitijih drevnih sustava kojem je, među ostalim, osnova kultiviranje i pokretanje energije u sustavu jest taoizam, koji mišiće perineuma naziva “vrata života i smrti”. Vježbe mišiće perineuma baza su taoističkih praksi u procesu kvalitetne transformacije i vitalnosti energetike tjelesnog sustava. Taoistički sustav energetiku tumači kroz ching iliti jing, primarno percipiranu kao seksualnu energiju iako u širem kontekstu obuhvaća šire fizičke aspekte, chi, vitalnu energiju, i shen, duhovnu energiju, točnije širenje svjesnosti, što obuhvaća, među ostalim, i intuiciju, kogniciju, logiku, volju… Ching se prema taoizmu nalazi u području donjeg dijela trbuha ili donjeg dantiana (energetskog centra) te se podiže u područje srednjeg dantiana (područje srca i prsnoga koša) kojem je osnova chi vitalnija energija koja se dalje kultivira u shen u gornjem dantianu, području glave.

Kada se energija u tijelu pokrene, tada senzacije prilikom kontrakcija mišića perineuma mogu biti iznimno snažne, a dobrobiti na razini energetike su mnogobrojne. No bitno je uskladiti dva ključna momenta koja utječu na integraciju novog iskustva, a to su disanje i vaša pozornost kako biste vlastiti um naučili da područje perineuma ima širi kontekst. Bitno je svjesno ekspandirati razumijevanje o dobrobitima prakse kontrakcije mišića perineuma, što posljedično utječe i na stvaranje novog mentalnog programa koji šire sagledava vlastiti sustav kojim raspolaže. Bitno je spomenuti da su ciljane tehnike disanja i vaša pozornost vaši najjači alati za kvalitetnu integraciju bilo kakve promjene u svom životu, od tjelovježbe nadalje.

Kako otkriti gdje se nalaze mišići perineuma?
Mišiće perineuma jednostavno je detektirati tako da tijekom uriniranja zaustavite proces i upravo ti mišići koji zaustavljaju tijek urina su mišići perineuma. U području male zdjelice (pelvis minor) na svim ćete dostupnim fotografijama uočiti oblik romba, simbol dijamanta koji indikativno kazuje o važnosti ovog područja. Kod žena se nalaze od područja vagine pa do anusa, a kod muškaraca od skrotuma (mošnji) do anusa. Razgraničavaju se na prednje (oko spolnog organa) i stražnje (područje anusa) mišiće perineuma.

Kako naučiti um da prihvati novo iskustvo vježbanja mišića perineuma?
Prije nego što krenete na bilo koje vježbe koje uključuju mišiće perineuma, od Kegelovih do praksi kontrahiranja mišića za pokretanje energije u tijelu, bitno je naučiti um na novo iskustvo. Da bi bilo koji mišić radio, potrebno je uključiti i tzv. mentalne mišiće jer u protivnom od praksi brzo odustajete iz raznih razloga, nema se vremena, nema efekta iako svi sustavi od modernih do drevnih svjedoče o brojnim dobrobitima, i slično. No malo koji sustav objašnjava zbog čega se odustaje od prakse vježbanje mišića perineuma.

Kada ste ustanovili gdje se nalaze mišići perineuma, tada krećete s praksom učenja uma novom iskustvu koje ima šire dobrobiti za vaš sustav.

Praksa
1) Legnite na leđa, bitno je da vam je tijelu ugodno. Možete samo za ovu praksu učenja uma na novo iskustvo lagano saviti koljena da vam stopala dodiruju prostirku. Ova će vam pozicija olakšati i inicijalnu cirkulaciju energije kroz tijelo. Ispod koljena i sa strana možete staviti i pomagače (jastuke) jer je cilj da vašem tijelu bude maksimalno ugodno. Nakon nekoliko dana radite praksu ispruženih nogu i ravnih leđa radi sustavnijeg energetskog tijeka.

2) Opustite tijelo i lagano promatrajte svoj dah koji vam se prirodno, jednostavno i bez napora produbljuje kada vam je pozornost na dahu. Udah i izdah je primarno na nos, no u prvim trenucima opuštanja tijela možete udahnuti snažnije na nos i izdahnuti na usta. I dalje nastavljate nježnije disati na nos. Pritom pratite udah i izdah te što se zbiva u tijelu.

3) Kada se osjećate opušteno i pozornost vam je stabilna na dahu, tj. pratite svjesno što se zbiva, krenite s kontrakcijama mišića perineuma. Udahnite dublje, nježno i paralelno kontrahirajte, stegnite mišiće perineuma, zadržite kontrakciju i dah na nekoliko sekundi (dok vam je to ugodno) i paralelno s izdisajem lagano opuštajte mišiće perineuma. Opustite tijelo i promotrite što se zbiva. Dišite slobodno, udah i izdah na nos. Ako osjetite potrebu, možete izdahnuti na usta. Nakon nekoliko trenutaka, kada je vaš svjesni um obradio informaciju što se točno zbiva u području perineuma, napravite drugu kontrakciju s uzdahom i zadržavanjem daha pa lagano opustite mišiće perineuma s izdahom. Promotrite što se zbiva. Nakon toga napravite još jednu kontrakciju uz pažljivo praćenje daha. Opustite i pratite što se zbiva. Osjetite li snažne vibracije, možete podignuti bokove i donji dio trbuha od prostirke i lagano zanjihati bokove ulijevo i udesno da lakše cirkulira energija kroz tijelo. U slučaju da osjetite snažnu seksualnu reakciju, potrebno je nakon svake kontrakcije dublje disati i propustiti energiju – jer je cilj prakse transformacija inicijalnog seksualnog impulsa – pa čak i prestati s kontrakcijama ako ni dahom ne uspijevate procesuirati seksualni impuls. Upravo se zato praksa provodi polagano, u vlastitom tempu. Poštujte vlastito tijelo i mentalne programe jer su kreirani radi očuvanja vašeg sustava. Imaju svoje dobrobiti i nije poenta agresivno promijeniti mentalnu strukturu, nego transformirati sustav kako bi vam bio na još veću dobrobit.

Nakon tri kontrakcije i dalje dišite pa u svom ritmu još napravite ukupno do sedam ciklusa po tri ciljane kontrakcije da vaš svjesni um dobije znanje što se zbiva u sustavu. Između svakog ciklusa po tri kontrakcije možete izmasirati područje donjeg dijela trbuha, prepona, natkoljenica, gluteusa i bubrega kako bi podržali cirkulaciju energije u tijelu. Naravno, u prvim danima napravite barem jedan ciklus po tri kontrakcije te povećavajte svakim danom cikluse. Praksu je poželjno u prvim danima raditi ujutro, nakon prvog pražnjenja mjehura. Iznimno je važno da je mjehur lagan, tj. da ne osjetite opterećenje tijekom vježbe. Najvažnije je u vježbi odvojiti vrijeme za sebe kako ne biste digresirali pozornost od procesa provođenja prakse i biti dosljedni u njenu provođenju.

Radite praksu sustavno i kada ste svjesni da ste integrirali novo iskustvo, možete krenuti i na ostale prakse vježbanja mišića perineuma, od manje dinamičnih praksi, gdje spadaju i Kegelove vježbe, do dinamičnijih mini, brzih kontrakcija koje možete prakticirati kad god poželite. Primjerice, ako se osjećate malaksalo, imate manjak motivacije, primarno sjedite na poslu, čekate u redu pred bankomatom, dok hodate… Brojne su mogućnosti, no za početak je bitno naučiti um novom iskustvu kako biste poslije mogli prakticirati različite dinamike vježbanje mišića perineuma s raznim namjenama. Savjetuje se provođenja prakse minimalno dva mjeseca kako biste ustanovili kvalitetne promjene u svom životu.

 

Dobrobiti prakse vježbanja perineuma

Dobrobiti vježbanja mišića perineuma mnogobrojne su, od pokretanja energije u tijelu do preveniranja problema s inkontinencijom i, naravno, poboljšanja spolno-seksualne funkcije. Toplo se preporučuju muškarcima jer, među ostalim, blagotvorno utječu na vitalnost prostate, poboljšanje erekcijske funkcije, sprečavanje preuranjene ejakulacije, itd.

Praksu vježbanja mišića perineuma preporučuje se provoditi u dogovoru s liječnikom ako imate prostatitis (upalne procese u području prostate) ili bilo kakav upalni proces u području spolnog sustava te bilo kakvu aktivnu terapiju. U slučajevima povišenoga krvnog tlaka i srčanih aritmija uz suglasnost vašeg liječnika, vježbe mišića perineuma izvodite u laganijem ritmu sa znatno većim razmacima između kontrakcija i kraćim ponavljanjima. Može se savjetovati i da se izvode i u pratnji medicinskog stručnjaka.

U slučaju prolapsa valja uključiti i vježbanje mišića donjeg trbuha koje trebaju slijediti nakon vježbanja mišića perineuma. Isto s punom pažnjom, lagano provodite kontrakcije mišića donjeg trbuha usklađeno s dahom. No i za vitalnost cijelog područja male zdjelice i spolnog sustava uz mišiće perineuma uključite i vježbanje mišića donjeg trbuha. Za praksu vježbanja mišića perineuma nikad nije kasno i nema restrikcija u gornjoj dobnoj granici. Budite sam svoj znanstvenik, testirajte učinke izvođenja prakse, propitujte, prikupite dovoljno informacija i uvjerite se u dobrobiti koje vam generira ova praksa u svakodnevnom životu.

 

 

 

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh