5 načina na koje svaki dan škodite svom zdravlju

Vaša je svakodnevica puna rizika – od glupog mobitela koji ciči dok vozite pa do internet stranice s golotinjom u 3 popodne. To su rizici za koje znate. A što kažete na ove?

7:00 Četkate zube nakon doručka

Perete li zube nakon obroka s kiselom hranom, poglavito voća, te nakon što ste pili juice, možete oslabiti caklinu, kaže dr. dent. med. Mark Wolff sa stomatologije Sveučilišta New York. Tako pospješujete nastanak mrlja i pucanje zuba.

Isperite i pričekajte: Niste prali zube prije doručka? Gutljajem vode uklonite ostatke i pričekajte barem 40 minuta da kalcij iz sline remineralizira oslabljena područja. A potom četkajte.

8:30 Na posao putujete otvorenih prozora

Dvostruko opasno. Prvo, onečišćenje na većim prometnicama može biti i 10 puta veće no u stambenim četvrtima, kaže dr. Scott Fruin, zdravstveni ekolog sa Sveučilišta južne Kalifornije. Pare dizela mogu pridonijeti glavoboljama, raku i infarktu. Drugo: UV zrake mogu pospješiti rak kože.

Recirkulirajte: Zatvorite prozor i na klimi uključite kruženje zraka. Tako možete srezati izlaganje zagađivačima na četvrtinu, pokazala su Fruinova istraživanja.

13:00 Podgrijavate ručak u mikrovalnoj

Plastika bez BPA? Bolje, ali nije savršeno. Ftalati ipak mogu doći u hranu i promijeniti vam hormonsku ravnotežu, kaže dr. sc. Germaine Buck Louis, ravnateljica američkih Nacionalnih instituta za zdravlje.

Upotrebljavate klasiku: Plastiku nemojte koristiti u mikrovalnoj. Hranu grijte na tanjuru u mikrovalnoj ili, još bolje, na klasičnom štednjaku. Ako ga nemate na poslu, obavite to kod kuće pa hranu dopremite u metalnoj termosici.

19:30 Vozite kući s cuge nakon posla

Ljudi s 0,1 promilom alkohola u krvi čak 46 puta vjerojatnije uzrokuju sudar u usporedbi s vozačima koji su potpuno trijezni sjeli za upravljač, pokazala je studija Sveučilišta Kalifornije u San Diegu.

Jedite prije: Srežite promile za trećinu i prije konzumacije alkohola pojedite obrok, savjetuje dr. sc. Aaron White s američkog Nacionalnog instituta za alkoholizam

22:30 Provjeravate e-mailove prije odlaska u krevet

Menadžeri koji na mobitelu rješavaju posao nakon 21 sat bude se malaksali, pokazalo je istraživanje sa Sveučilišta Floride. Velika singapurska studija pokazala je da premalo sna podiže rizik umiranja od moždanog udara.

Isključite se: Maknite punjač iz spavaonice i poslije 20 h isključite signale za e-mailove. Ako je hitno, nazvat će vas.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh