4 brza samopregleda koji će vam spasiti život

Mjesec listopad smo posvetili temi prevencije bolesti, ozljeda, odnosno osiguranju zdravlja i tjelesnog blagostanja . „Bolje spriječiti nego liječiti“, naš je ovomjesečni moto, a prva tema možda će spasiti vaš život i to samo za minutu

Baš poput vašeg automobila, i vaše tijelo ima sustav za dijagnostiku. Otkrijte što vam kaže o kritičnim točkama i stanju dijelova kako biste izbjegli karambol

1/ Test geometrije srca

Karo je adut što se tiče bolesti srca. Savijte oba kažiprsta tako da tvore naopako slovo J, potom pritisnite nokat o nokat te sa strane pogledajte gdje se susreću. Vidite li maleni procjep što izgleda kao karo? Ako ga nema, možda imate batičaste prste, zadebljanje vrhova, možda zbog niskog kisika u krvi. To bi mogao biti signal za koronarnu bolest, pa čak i za probleme s plućima, kaže dr. Prediman Krishan Shah, kardiolog iz Bolnice Cedars-Sinai.

SPRIJEČITE PAD Neka vam pregledaju srce i pluća radi otklanjanja životne ugroženosti. Niste u opasnosti? Pokušajte vježbati intervale: popravit ćete VO2max, što je najbolji način da vam kroz arterije prođe više krvi bogate kisikom. U japanskom istraživanju muškarci koji su pet puta tjedno tijekom 8 tjedana vježbali intenzivne intervale (HIIT) popravili su VO2max za 22 posto.

2/ Balansiranje mozgom

Glumite čaplju kako biste uočili rizik za moždani udar. Stanite i podignite jednu nogu, neka vam koljeno bude savijeno, a oči otvorene. Štopajte vrijeme: ako ne možete držati tu pozu 20 sekundi, možda ste pod višim rizikom za kap. Japanski znanstvenici nedavno su otkrili da teškoće u stajanju na jednoj nozi mogu značiti da su se malene žile srca suzile, što se povezuje s gubitkom motoričke koordinacije i demencijom.

SPRIJEČITE PAD Ukrotite visoki tlak, velik čimbenik rizika za bolesne male žile, kaže autor istraživanja dr. sc. Yasuharu Tabara. Možda ćete trebati lijekove, a možda i ne. Prstom zatvorite desnu nosnicu i potom dišite na lijevu. Mijenjajte strane tijekom 15 minuta. U pokusu u Indiji tom su vježbom ispitanici sistolički tlak snizili za 4,5 jedinice.

3/ Test uspona: test kilometraže

Prekrižite gležnjeve i stanite s rukama ispred sebe. Sjednite na pod i ustanite. Upravo ste izmjerili dugovječnost, kažu brazilski znanstvenici. Savršen rezultat iznosi 10: skinite pola boda za svaki pokušaj kad ste izgubili ravnotežu te 1 bod za svako koljeno ili ruku kojom ste si pomogli. Osobe s manje od 8 bodova u studiji tijekom 6 godina imale su do 5 puta veće stope umiranja od ekipe s boljim prolazom.

SPRIJEČITE PAD Test ustajanja mjeri vašu spremu mišića i skeleta, kritični pokazatelj starenja, kaže autor studije dr. sc. Claudio Gil Araujo. Otiđite na tai-chi. Kanadski znanstvenici otkrili su da dva treninga tjedno mogu nakon 16 tjedana popraviti vašu ukupnu spremu. I skidajte salo, kaže dr. Araujo. Šlauh može dovesti do nižeg rezultata.

4/ Mjerenje prostate prstom

U ovom priručnom pregledu nema ničeg rektalnog. Usporedite dužinu desnoga kažiprsta i desnog prstenjaka. Kažiprst je duži? Imate možda i trećinu niži rizik od raka prostate nego da vam je kažiprst kraći, kaže istraživanje u British Journal of Cancer. Dužina ta dva prsta vjerojatno je povezana s izloženošću testosteronu u maternici, a to može utjecati na budući rizik obolijevanja od raka.

SPRIJEČITE PAD Boriti se možete hranom. Njemački znanstvenici utvrdili su da je rizik od raka prostate za trećinu manji kod muškaraca koji jedu najviše glukozinolata, biljne kemikalije iz brokule i prokulice, u usporedbi s muškima koji to najmanje jedu. A kako je škemba povezana i s tumorima prostate, grickajte tri oraha. Šaka orašastih plodova tjedno može pomoći u smanjivanju količine trbušnog sala, kažu znanstvenici sa Sveučilišta Loma Linda.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh