Posljednji trening hrvatskog Men’s Healtha

“Kad se jedna vrata zatvore, druga se otvore”, kaže stara poslovica. Hrvatsko izdanje Men’s Healtha nakon 16 godina i 192 broja zatvara svoja vrata, ali Adria Media Zagreb nastavlja donositi kvalitetan i beskompromisan sadržaj za muške čitatelje kroz ostale svoje časopise, portale i projekte

Postoji teorija koja kaže da je za uspješno književno djelo najvažnija – prva rečenica. Ovo što sad čitate nije književno djelo, ali se svejedno već pola sata hrvam s otvornom rečenicom. “Dragi čitatelji i pretplatnici…” Previše formalno, Men’s Health nikad nije gajio taj stil. “Nakon 16 godina rada, zatvaramo vrata hrvatskog izdanja Men’s Healtha…” Previše crno, nikad nismo bili pesimistični. Stoga, možda je najbolje da završimo kako smo uvijek i radili – iskreno.

S Men’s Healthom sam se prvi puta sreo prije 22 godine. Bilo je to prije nogometnog SP-a u Francuskoj, na kojem su Ćiro i njegove trupe osvojile prvu hrvatsku nogometnu broncu. Listao sam tu večer neke strane časopise u jednoj knjižari u centru Zagreba, pa mi je pod ruke došao i Men’s Health. U to sam vrijeme intenzivno trenirao i zanimalo me sve vezano uz fitness i trening. MH mi se nije dopao na prvi pogled – sjećam se da je na naslovnici bio neki fitness model, to mi je bilo malo pozerski, slatkasto. Ali “pregrmio” sam tipa s naslovnice i počeo čitati. A to što sam pročitao jako mi se svidjelo – način na koji se MH obraća čitateljima bio je (i ostao) totalno drukčiji od svih ostalih muških časopisa.

I, priznajem, zapalio sam se. Toliko da sam nekoliko mjeseci kasnije postao i pretplatnik američkog izdanja. A kad su me početkom 2004. godine pozvali da budem izvršni urednik hrvatskog izdanja, bilo je to kao kad klinac koji od malih nogu navija za Dinamo ili Hajduk po prvi puta istrči na prvoligaškoj utakmici za svoju omiljenu momčad – ispunjenje snova. Godinu sam dana kasnije postao i glavni urednik; dakle, moja je priča doslovno “od pretplatnika do urednika”, dokaz da se snovi ispunjavaju.

Tijekom 16 godina izlaženja, cilj nam je uvijek bio dati muškarcima (i ne samo muškarcima, jer su više od četvrtine naših čitatelja bile žene) korisnu, razumljivu i lako primjenjivu informaciju. U tome su nam pomogli i brojni domaći stručnjaci iz područja fitnessa, zdravlja, prehrane, psihologije, sporta, mode… Ono što nas je posebno veselilo tijekom svih ovih godina jest činjenica da se većina tih stručnjaka koje smo tražili za tekst, savjet ili trening vremenom nekako vezala uz Men’s Health – atmosfera na dogovorima o poslu bila je uvijek ugodna, prijateljska, opuštena. A nema boljeg dokaza da radite nešto dobro nego kad vidite da se ljudi emocionalno i osobno vežu za projekt, kad posao prestaje biti posao.

Znam da može zvučati sladunjavo, ali za mene Men’s Health nikad, zapravo, nije bio posao. Hrvatski je Men’s Health bio kanal kroz kojeg su muškarci koji nešto znaju dijelili svoje znanje s muškarcima koji su htjeli nešto naučiti, bilo o treningu, o sebi, o odnosu s partnericom, sa članovima obitelji ili s kolegama na poslu. Samo u Men’s Healthu ste mogli pročitati i da je ok da budete tužni, da zaplačete, da ne morate uvijek biti “stijena”, iako možda pucate od mišića i rasturate na poslu. Men’s Health smo radili tako da vam bude ogledalo u kojem ćete moći vidjeti svoj pravi, neiskrivljeni odraz…

I to nam je, nadam se, uspijevalo punih 16 godina. Iako se Men’s Health gasi, Adria Media Zagreb nastavit će donositi kvalitetan i beskompromisan sadržaj za muške čitatelje kroz ostale svoje časopise, portale i projekte, stoga ovaj tekst ne završava sa “zbogom”, već “do skorog čitanja”.

Ili, kako bi rekao naš urednik fitnessa Marino Bašić, “Samo jako, nema labavo!”

Krešimir Šego
glavni urednik

Komentari

▲ Povratak na vrh