Spriječite pregrijavanje tijela odnosno toplotni udar

Kako trenirati da spalite konkurenciju, a ne da spontano izgorite na stazi?

Trkač koji je prezaposlen rušenjem osobnog rekorda neće slušati signale svog tijela koje mu govori da uspori, kaže doktor i pukovnik Francis O`Connor, profesor vojne i hitne medicine na Uniformed Services University of Health Sciences.

Vaši mišići stvaraju metaboličku toplinu dok vježbate, a ona podiže temperaturu corea. Problemi počinju kada se ne možete ohladiti kako treba zbog raznoraznih faktora poput intenzivne aktivnosti, vrućeg i vlažnog vremena, neprikladne hidratacije ili pogrešne opreme. Kada se temperatura vašeg tijela popne do 40 stupnjeva, moguće su glavobolje, vrtoglavice, mučnine ili ekstremni zamor materijala. Ako takvi nastavite dalje, riskirate toplinski udar (npr. osjetit ćete porast temperature, a onda se onesvijestiti), koji može biti opasan za život. Prije nego što završite na hitnoj, usvojite ove tri strategije i nećete imati problema s hlađenjem.

  1. Ohladite unutrašnjost

Održavanje temperature donjeg dijela corea podrazumijeva manji zamor. A to je puno lakše postići nego što mislite. Prema istraživanju Clinical Journal of Sports Medicine, sportaši koji su pili ledene napitke mogli su bez problema trčati 15 minuta dulje od onih koji su pili hladnu vodu. Iskušajte recept Matta Dixona, trenera izdržljivosti i fiziologa u PurplePatch Fitnessu: Napunite bocu usitnjenim ledom i prelijte ga bilo kojim sportskim napitkom. Prilikom dugih pruga, složite rutu tako da se u pravilnim intervalima vraćate po bocu, kaže dr. Douglas Casa, profesor kineziologije na Sveučilištu Connecticuta. Pijte i vode. Morate piti jednu do dvije litre tekućine po satu, kaže dr. Casa.

  1. Promijenite majicu

Čak i ako nosite novu performance fabric majicu koju odlikuju brzo sušenje, antibakterijska obrada i odvajanje vlage, u jednom će trenutku postati toliko zasićena da će zadržavati tjelesnu temperaturu umjesto da je otpušta. Zapamtite: znoj ne hladi vaše tijelo, nego njegovo isparavanje s vaše kože. Kada majica oteža, vrijeme je za presvlačenje. “Tako ćete potaknuti isparavanje znoja, a time i povećati toleranciju na temperaturu, odnosno poboljšati hlađenje, kaže Casa.

  1. Ohladite se potpuno

Ako gorite, vrijeme je za primitivne mjere: polijte se hladnom vodom. Napunite dječji bazen ledom i uskočite unutra. Ledena će voda postupno snižavati temperaturu vašega corea. Kad se utrke održavaju u vrućim uvjetima, medicinsko će osoblje vjerojatno imati takve bazene spremne u šatoru na cilju. Kad ste u prirodi, u autu držite led i vodu u malom hladnjaku pa uronite ruke i noge ako je potrebno. Osjećaj hladnoće bolji je od nesvjestice.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh