Nema zime za trčanje

Kada govorimo o idealnom vremenu za trčanje, kod većine to podrazumijeva toplo i sunčano vrijeme bez oborina te suhe i očišćene staze. Dolaskom jeseni i zime broj trkača na otvorenom odjednom se smanji

Dolaskom jeseni i zime nije teško zamijetiti smanjen broj trkača vani. Velik dio njih odustaje od trčanja u ovim mjesecima, dok se ostatak prebacuje na trake za trčanje u teretanama.

Često bez ikakve potrebe… Mnogi od nas još se mogu sjetiti kako bismo kao klinci jedva dočekali da padne prvi snijeg, istrčali van, gazili, skakali, trčali i valjali se po snijegu bez brige da ćemo se razboljeti ili ozlijediti. Što smo stariji, to nam mozak sve češće naglašava da trebamo biti u svemu oprezniji i umjereniji. Ne slažem se s time jer adekvatnim pristupom možete pripremiti svoje tijelo na sve izazove.

Trčanje kao grupna terapija

Trčanje je odlična tjelesna aktivnost koja uvelike osnažuje naše tijelo i um, a samim time jača i naš imunološki sustav. Da bismo ojačali imunitet i osposobili tijelo za sve nepogode koje nas okružuju, moramo ga izlagati novim i neobičnim podražajima. Ciljamo da tijelo upozna što više takvih podražaja i prilagodi se na njih. Upravo suprotno od uobičajenog “bijega u teretane”, smatram da je trčanje po hladnom, kišnom i snježnom vremenu idealan trening za jačanje motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, a samim time i imuniteta. Naravno, poželjno je obratiti pozornost na adekvatnu opremu za takve uvjete. Prvo i osnovno su kapa i rukavice. Tijelo na tim mjestima gubi najviše topline, a to želimo spriječiti.

Dobre i čvrste tenisice u tim su uvjetima također prijeko potrebne. Ciljajte nabaviti tenisice s većim potplatom kako biste sigurnije gazili neravno tlo. Noge će se posljednje početi hladiti pa su tajice za trčanje dovoljne. Umjesto uobičajenih više slojeva odjeće za gornji dio tijela, koji samo zadržavaju  znoj, otežavaju trčanje i povećavaju rizik prehlade kad zastanete, birajte dri fit odjeću jer omogućava tijelu da diše. Rješenje za grijanje i vlaženje zraka je prozračan rubac preko usta. Tako ćete se i zimi moći koncentrirati samo na pravilno disanje: brz i dubok udisaj kroz nos, spor i dug izdisaj kroz usta.

U slučaju da napada dosta snijega i trčite tijekom dana, trebat će vam i kvalitetne sunčane naočale  kako vas ne bi mučio odbljesak sunca. Noću će početnici, naravno, trčati na vidljivim i dobro osvijetljenim mjestima, ali napredni bi trkači trebali birati upravo suprotno. Zašto? Jedan od razloga zbog kojeg volim trčati zimi jest razvoj proprioceptivnih sposobnosti (svijesti o položaju zglobova i dijelova tijela u prostoru). S obzirom na to da sam trener, znam kako većina trkača razmišlja. “Ne da mi se trčati po hladnom sam, radije ću ići na kavu s društvom…” Zato klubovi i škole trčanja i postoje – da ljudi trče u grupi, zajedno prolaze kroz nove izazove i to sve odrade s osmijehom na licu. I poslije popiju kavu zajedno.

Trčanje zimi može biti odlično novo iskustvo. Zato, prije nego što automatski kažete ne, pružite sebi i svome tijelu priliku. Upoznajte svoje tijelo i proučite kako reagira na “nesavršene” uvjete trčanja, pa tek zatim odlučite želite li radije tijekom zime trčati u toplom prostoru na traci ili biste radije na otvorenom u grupi svladavali nove izazove i jačali tijelo.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh