Kako ostati motiviran za treninge i trčanje – cijele godine?

Kada trenirate za utrku, entuzijazam mora uvijek biti na visini. Uz ove savjete trčat ćete cijele godine, bez obzira na vremenske uvjete

Kada provodite plan treninga, katkad je teško zadržati motivaciju, zbog čega možete propustiti ključne treninge. To se osobito događa za hladnih mjeseci. Kad vrijeme postane ružno, može biti teško motivirati se za izlazak iz kuće, osobito ako kiši ili sniježi. Ako vas vremenske prilike natjeraju na trening u zatvorenim prostorima, traka za trčanje može prilično brzo iscrpiti vašu želju da trčite.
Na sreću, postoje prokušani trikovi za motivaciju koji će osigurati da trčite cijele godine te vam pomoći da na startnu liniju stanete u najboljoj mogućoj formi.

Trčite s grupom
Trčanje je individualan pothvat, no iako to nudi brojne koristi, kad je posrijedi motivacija, možete se osloniti samo na sebe. Ako možete, pitajte nekog od prijatelja da trči s vama jer tada ćete imati razlog izaći, čak i kad vam se ne bude dalo. No morate paziti da to nije netko tko voli eskivirati – trebate nekoga tko će vam pomoći da se u hladna zimska jutra izvučete iz kuće. Trčanje s prijateljem također osigurava dobrodošlo odvlačenje pozornosti, primjerice s toga da trčite po kiši ili da je jako hladno.

Varirajte lokacije
Siguran način za brz gubitak motivacije jest uvijek iznova trčati po istoj ruti. Zato mijenjajte lokacije svojih trkačkih treninga. Za početak će biti dobro da svoju uobičajenu rutu trčite u drugom smjeru. Trčite li uvijek istom rutom, može se dogoditi da zbog njenih obilježja više opterećujete jednu stranu tijela. Mijenjanjem rute tijelo ostaje u ravnoteži, a raznolikost pridonosi i održavanju mentalne svježine. Nove su lokacije osobito korisne za duga trčanja: na uobičajenim smo rutama skloni “naučiti” markere kako bismo znali koliko smo daleko došli, a na novoj ćete se ruti usredotočiti na stvari kao što su kako se osjećate dok trčite umjesto samo na to kada ćete doći do sljedećeg rasvjetnog stupa ili stabla.

Miješajte treninge
Kao što preporučujemo da varirate lokacije, potrebno je i da varirate svoj obrazac treninga. Ako na dugo sporo trčanje obično idete u nedjelju ujutro, zašto za promjenu u nedjeljno jutro ne biste pokušali malo sprintati? Možete se odlučiti za fartlek odabirući orijentire bilo gdje ispred sebe te trčati što brže možete do njih prije nego što ćete ponovno usporiti da biste se oporavili. To će vašem trčanju dati novu dimenziju. Ne samo da ćete sagorijevati više kalorija nego ćete ostati zagrijani te moći brže završiti svoju rutu.

Slušajte glazbu
Na mnogim je utrkama zabranjeno nositi slušalice uz tvrdnju da je tako trčanje sigurnije i društvenije. Ipak, nema razloga da ne slušate glazbu za motivaciju dok trenirate. Na samoj utrci postoji mnogo motivacijskih čimbenika koji će vas gurati naprijed, od publike koja navija do drugih trkača na koje ćete se morati usredotočiti, no kada trčite sami, omiljena vas pjesma doista može “podići”.
Pokušajte sastaviti playlistu odgovarajuće duljine. Počnite sa sporijim pjesmama za zagrijavanje, a potom osigurajte ritam za postojano trčanje završavajući brzom glazbom uz koju ćete sprintati do kuće. Ili jednostavno pritisnite shuffle pa vidite što će početi svirati. Stvaranjem playliste u duljini svog trčanja naučit ćete redoslijed pjesama pa ćete prema tome znati koliko ste daleko stigli bez neprestana pogledavanja na sat, što može loše utjecati na motivaciju. Glazba pomaže i s teškim dijelovima – zanemarite sat i jednostavno kažite sami sebi da ćete trčati još jednu pjesmu prije nego što napravite stanku s hodanjem. Nadamo se samo da na listi nije 20-minutni mastodont iz ere progresivnog rocka.
Neki glazbeni uređaji imaju funkciju power song koja vam omogućuje da postavite omiljenu motivacijsku glazbu koja će vas podići kad vam se tempo previše uspori ili jednostavno osjećate kako je vrijeme za temu iz Rockyja da vas pogura do vrha brda.

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh