Pripremite se za “petaka” i skinite svoj osobni rekord

Utrka na pet kilometara zanimljiva je i onima koji su tek počeli trčati i onima koji već imaju gomilu kilometara u nogama

“Petak” je vrlo zanimljiva disciplina za trkače svih profila i mogućnosti. Za početnike je to najbolji izbor, dužina koju mogu svladati i u kojoj neće ući u neka ozbiljnija “pucanja”; za one malo iskusnije, utrka na 5 km odlična je mogućnost da iz tjedna u tjedan jurišaju na svoje osobne rekorde bez straha da će nagomilati umor. Za iskusnog trkača natjecateljskog profila “petak” može biti jako dobra vremenska kontrola, tempo trening, pa čak i poticaj za polumaraton ili maraton, ovisno o stupnju spremnosti.

No prije no što krenete u avanturu zvanu „petak“ i počnete se pripremati, trebate precizno odrediti kojoj skupini pripadate, bez prijevremenog unapređenja u viši razred jer bi to moglo biti kontraproduktivno. Budite iskreni prema sebi i pronađite se u ovoj osnovnoj podjeli.

POČETNIK

Trči dva do tri puta tjedno, kad ima vremena. Skupi 10 – 20 kilometara tjedno i nekoliko se puta iz obijesti ili straha natjerava sa psima. Ali sad je odlučio nastupiti na pravoj utrci, platiti startninu, staviti na sebe startni broj i stići na cilj. Uzeti možda svoju prvu sudioničku medalju ili diplomu i ostatak tjedna je nabijati kolegama s posla na nos.

REDOVAN

Trči konstantno barem godinu dana, čak je i nastupio u nekoliko utrka – čisto da stekne iskustvo. Frendovi su ga navukli na nekoliko dionica, gdje su ga oprali do daske, pa zazire od njih k’o vrag od tamjana; no, sad već ozbiljno mašta o svojim osobnim rekordima. Želi se natjecati i uzeti medalju, ne samo sudioničku, nego onu u kategoriji. I praviti se važan pred početnicima.

OZBILJAN
Trči već godinama, disciplinirano prati kalendar utrka i udara “recke” u svim mogućim dužinama. Uredno jednom do dva puta tjedno radi brzinske treninge i sad misli kako je došlo vrijeme da uleti u onu grupu koja mu stalno “bježi” na utrci. Voljan je za krajnje ozbiljan pristup treningu. Ima optimum staža i ako sad ne dosegne svoj potencijal – neće nikada!

Vrijeme je za ozbiljno planiranje

Kad ste precizno (i iskreno) odredili svoj trkački status, vrijeme je da se primite treninga. Ponavljamo, ne preskačite prije vremena iz grupe u grupu – radije odradite ciklus treninga koji vam se čini laganiji nego da izaberete napredniji trening i ozlijedite se. Kako to napraviti? Kvalitetnom pripremom!

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh