Jeste li “šupčina” za volanom?

Vozite se na posao, sve teče glatko i odjednom zastoj u vašem traku. Vrijeme je za odluku. Mijenjate li trak rano, kao dobar građanin? Pustite nekoliko automobila pa zaronite ispred kamiona? Ili kažete “j… njih” i ukližete u posljednjem mogućem trenu?

Evo vam dozvola da se ponašate kao šupčina. Više od desetljeća ministarstvo prometa savezne države Minnesote testiralo je kasno uključivanje, tzv. “ciferšlus-uključivanje”, tražeći od vozača da primjenjuju asertivnije manevre kad se zbog radova na cesti promet uspori.

Pokazalo se da je metoda “Šupčina” za 40 posto smanjila potrebu za intervencijom. Naime, ako vozila ne zapnu rano u jednom traku, tada njih više može održavati ravnomjernu brzinu, pomažući tako svima da se kreću brže. Slično smatra i Bero iz redakcije Men’s Healtha, inače ekspert za aute, koji se u učinkovitost vožnje „Tko ga nabije, taj i dobije“ uvjerio na putovanju Indijom. Prema njegovim riječima tamo prometnice vrlo često nemaju prometnih traka, već možete vidjeti samo široke ceste s gomilom auta zbog čega se svak gura tamo gdje može i gdje misli da će brže i lakše proći. Takvo „prirodno“ razrješavanje prometne gužve čini se da odlično funkcionira u naizgled kaosu koji zamišljamo na cesti bez ikakvih traka, pravila prednosti vožnje.

„Sve se kod njih brzo raščisti, promet ima tečnost, brži i spretniji se brže proguraju i to tako da trubom najavljuju svoj manevar. Dakle, trube se čuju konstantno, ali ipak odjednom skužiš da bi kod nas trake puno usporile tu prirodnu protočnost! Oni su poput rijeke koja stalno maksimalno učinkovito teče pa makar i kroz uže korito“, kaže naš ekspert Bero.

Upozorenje: jednom kad je trak zakrčen, prisiljeni ste voziti jednakom brzinom kao i tip ispred vas. Ali ipak ćete biti ispred svakoga automobila koji prođete. Tempirate li dobro svoje posljednje mijenjanje traka, nitko ne treba usporiti. Ako vam netko koga preteknete pokaže srednji prst – zaboravite. I njemu činite uslugu.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh