Prekid veze ne mora nužno biti katastrofalan

Iskoristite ovih sedam savjeta kako biste lakše prebrodili iznenadno samovanje te izronite snažniji nego ikad prije.

Prva faza: Šok

Prekid veze stimulira vaše tijelo da proizvodi veću količinu adrenalina, tvrdi istraživanje provedeno na Sveučilištu Ohio State. Vaši mišići nabreknu, a to može uzrokovati bolove u udovima, glavobolju te anksioznost.

Popravni: Istraživanje Diamond Headache Clinic u Chicagu otkrilo je da konzumacija 200 miligrama kofeina može izliječiti tenzijsku glavobolju učinkovitije od ibuprofena. Morate nešto napraviti i sa svojom potisnutom energijom. “Trening umjerenog intenziteta pomoći će vam da se ispušete”, kaže dr. David Archer, psiholog sa Sveučilišta Sunderland. Dakle, uzmite torbu sa sportskom opremom i put pod noge do obližnje teretane – vježbanje potiče izlučivanje endorfina koji će vam pomoći da je munjevito istjerate iz glave.

Druga faza: Čežnja

U glavi vam je neprestano njezina slika i osjećate gotovo neizdrživ poriv da je nazovete. “Mozak je preplavljen dodatnom količinom dopamina, s obzirom na to da su neuroni – koji su se naviknuli na kemikalije ljubavi – postali aktivni”, kaže biološka antropologinja, dr. Helen Fisher. Ta vas dodatna aktivnost u mozgu čini razdražljivim.

Popravni: Riješite najhitnije poslove u uredu, zatražite nekoliko dana slobodno, rezervirajte putovanje, spakirajte kovčeg i otputujte što dalje od uobičajene rutine! Istraživanje objavljeno u Applied Research in Quality of Life pokazalo je da se razina kemikalija “dobre volje” poveća već kad rezervirate putovanje – a još više kada doista otputujete. Ne morate otići na duhovno pročišćavajući izlet u Nepal; dovoljno je rezervirati vikend negdje gdje se možete naći s frendovima iz srednje škole ili s fakulteta – i pustiti mozak na pašu.

Treća faza: Slomljeno srce

Zbog povećane razine adrenalina stres u vašem tijelu može vam slomiti srce. Istraživanje Sveučilišta Johns Hopkins otkrilo je da stresni događaji mogu smanjiti sposobnost “pumpanja” srca, a to uzrokuje pad krvnog tlaka i umor.

Popravni: Sada je pravo vrijeme da popustite i prihvatite pozive prijatelja na “mušku večer”. Istraživanje provedeno na UCLA otkrilo je da kapsaicin, kemikalija koja daje ljutinu (na primjer u curryju) na prirodan način povećava broj otkucaja srca, a to pomaže da izađete iz letargije slomljena srca. Ali budite oprezni s odabirom pića kojim ispirete večeru. Umjereno konzumiranje alkohola poboljšava rad mozga, pokazali su testovi na University College London. Naime, alkohol pospješuje protok krvi prema mozgu. No pazite da ne popijete previše i završite u tri ujutro pišući poeziju na njezinu Facebook profilu.

Četvrta faza: Stres

Potrebno je najmanje tri dana da splasne poplava dopamina, otkriveno je u istraživanju dr. Helen Fisher. Ali kad vaš mozak uključi obrambenu funkciju, pomislit će da mu netko prijeti. A to slabi vaš imunitet te postajete podložni bolestima.

Popravni: Otiđite u kuhinju – domaća pizza s rajčicama iz organskog uzgoja i lukom ojačat će vam vanjsku obranu jer će se povećati količina kvercetina u vašem organizmu. Grožđe, brokula i zeleni čaj također su bogati izvori toga moćnog flavonoida. Istraživanje Sveučilišta Tokushima u Japanu otkrilo je da kvercetin smanjuje proizvodnju kortizola, a u organski proizvedenim rajčicama ima ga čak 79% više nego u “običnim”.

Peta faza: Bijes

Taman kad ste pomislili da ste je zaboravili i da su sve muke prošle, hormoni stresa dosežu vrhunac i mozak prekida proizvodnju serotonina. “Velika je vjerojatnost da ćete na frustraciju reagirati agresijom”, kaže dr. Mike Green sa Sveučilišta Aston.

Popravni: Svjesno usmjerite svoj bijes i postat ćete racionalniji, tvrdi istraživanje Sveučilišta Kalifornije. Usmjerite osjećaje prema nečemu što vas je užasno iritiralo u vezi i vrlo brzo će vam biti drago da je to sada prošlost. Nemojte se uhvatiti u zamku konstantnog bijesa. Kad se ispušete, vratite se stvarima koje vas smiruju, svejedno je li riječ o tulumarenju s ekipom ili udaranju po boksačkoj vreći.

Šesta faza: Osjećaj praznine

Osjećate li se još kao da hodate po želeu, napunite hladnjak, kaže dr. Mike Green sa Sveučilišta Aston. “Za stresnog doživljaja mozak može povećati živčanu aktivnost vagusa – koji kontrolira vaš probavni sustav. Možda ste se pročistili slušajući White Stripes, ali sada se morate suočiti s nedostatkom apetita.

Popravni: Potrebno vam je opuštanje. “Duboko disanje signalizira mozgu da nema stresa na vidiku”, kaže Jack Toby, hipnoterapeut iz London’s BodyMind Medicine Centrea. “Udah neka traje oko osam sekundi, zadržite zrak oko četiri sekunde, a potom polako izdahnite.” Također skenirajte svoje tijelo. “Gdje god osjećate napetost, fokusirajte se 30-ak sekundi na to područje i opuštajte ga”, kaže Toby. To će vam pomoći da ublažite stres, a tjeskobu će zamijeniti glad.

Sedma faza: Nervoza

Do sada bi vam samački život trebao biti normalan. “Ali rupa u društvenom životu može dovesti do poremećaja u vašem živčanom sustavu”, kaže dr. Bregtje Gunter Moor sa Sveučilišta Amsterdam. Može vam se povećati razina šećera u krvi, a vi ćete osjećati nervozu i mučninu.

Popravni: “Osjećaj da ste ‘odsječeni’ rezultira negativnim tjelesnim reakcijama, tako da ponovno uspostavljanje veza može neutralizirati taj efekt”, kaže dr. Bregtje Gunter Moor. Počnite se baviti aktivnostima koje su patile dok ste bili u vezi – svejedno je li riječ o partiji pokera ili večernjem izlasku s prijateljima. Ključno je da redefinirate ono što psiholozi nazivaju samokoncept, to jest poimanje sebe koje ne uključuje “onu koju ne želimo spominjati”. Osjećate li miris? Da, to je miris slobode…

Komentari

▲ Povratak na vrh