Zeleno, jednostavno i prefino – pripremite odličan složenac od blitve, jaja i sira

Ukusna je, prezdrava i lako se kuha – vrijeme je da prestanete podcjenjivati blitvu i pripremite je već danas u ovom preukusnom složencu

Blitva, špinat, kelj… – u tom povrću sve vrvi od hranjivih tvari. Ono sadrži i karotenoide, za koje je ustanovljeno da sprječavaju rak boreći se protiv slobodnih radikala što oštećuju stanice, navodi American Institute for Cancer Research. Savjetujemo da svaki dan pojedete 2 do 4 porcije velike 2 šalice.

Veliki čvrsti listovi kao u neke prahistorijske biljke s debelim vlaknastim peteljkama – što da radim s tim?! No, znatiželja je prevladala i brzo sam svladao njezinu – iznimno jednostavnu – pripremu. Prvi sam je put uzeo kao “nešto zeleno” uz odrezak, sad kad je znam pripremati, odrezak mi i ne treba. Znate li kako nešto skuhati, zdrava prehrana gotovo u pravilu postaje i ukusnija prehrana.

Budući da je blitva unekoliko slična kelju, može podnijeti i sporo kuhanje. Zahvaljujući tome što je prilično robusna, može se kupiti i u pristojnom je stanju u svakoj sezoni. A kako je bogata okusa i meka s manje “povrtnog”okusa nego drugo zeleno povrće velikih listova, ukusna je u jelima u kojima bi okus kelja bio prejak. Dobro jelo ne može biti jednostavnije od ovog. Za početak, trebate nekoliko stvari koje nisu blitva: jaja, maslinovo ulje i tvrdi sir. Ovaj kuharski projekt slobodno možete primijeniti i kao izgovor za čišćenje hladnjaka i smočnice.

Ostalo vam je pola luka? Dodajte i njega. U odjeljku za povrće čami brokula? Savršeno.

I, naravno, trebat ćete nešto blitve. Kupite 2 velika svežnja. Kod kuće operite listove i stavite ih na dasku za rezanje. Oštrim nožem odrežite žilave stabljike: iako su vlakna dobra za zdravlje, a stabljike iznenađujuće ukusne, ipak je to manje slastan dio. Peteljke odrežite tako da na dnu lista zarežete maleno slovo V te list odvojite od tvrđeg dijela peteljke. Peteljke nemojte baciti, pozabavit ćete se i njima. Uzmite velik lonac i u njega ulijte oko dva prsta vode. Stavite ga na jaku vatru; voda će brzo zakipjeti. Peteljke narežite na tanje rezance pa zajedno s blitvom ubacite u lonac. Poklopite. Para će omekšati blitvu, a osobito će goditi peteljkama. Kuhajte 8 do 10 minuta pa provjerite. Listovi bi trebali znatno omekšati, ali ne smiju postati gnjecavi. Izvadite ih. Peteljke kuhajte još 5 do 7 minuta; trebaju postati poput debele tjestenine skuhane al dente.

Dok se kuhana blitva hladi, pjenasto razmutite jaja te naribajte pola šalice tvrdog sira;  umiješajte ga u jaja. Potom zagrizite jednu od kuhanih peteljki – ako nisu pretvrde i njihova tekstura odgovara vašem ukusu, upotrijebite ih. Prije dodavanja u mješavinu, možete ih narezati na manje komade. U ovom ćete trenutku morati uzeti četvrtastu posudu za pečenje i odlučiti koje povrće što vam je preostalo u hladnjaku želite dodati. Blitva zapečena s jajima bit će ukusna i samo takva, no bit će još bolja odvojite li 5 minuta da karamelizirate nešto narezanog luka ili propirjate malo nasitno nasjeckanog češnjaka. To ubacite ravno u mješavinu. Ili cvjetiće brokule nekoliko minuta kuhajte na pari i dodajte u jelo. Svoj put u njega mogla bi naći i na trakice narezana pečena paprika uz možda prstohvat-dva pahuljica sušene crvene paprike. Ili nešto smrvljene popržene slanine. Ili, zašto ne, sve navedeno.

Kad posudu za pečenje napunite blitvom i onim što želite, prelijte razmućenim jajima i pospite naribanim sirom pa posolite i popaprite. Pecite na 180 stupnjeva dok se jaja ne ispeku, a površina postane zlatnosmeđa. Za to će biti potrebno najmanje pola sata do čak sat vremena, no vaš je posao dotad ionako završen. Tu i tamo provjerite, a kad bude gotovo, izvadite iz pećnice i ostavite da se hladi 10-ak minuta prije nego što navalite. I to je to.

Blitva, špinat, kelj… – u tom povrću sve vrvi od hranjivih tvari. Ono sadrži i karotenoide, za koje je ustanovljeno da sprječavaju rak boreći se protiv slobodnih radikala što oštećuju stanice, navodi American Institute for Cancer Research. Savjetujemo da svaki dan pojedete 2 do 4 porcije velike 2 šalice.
Blitva, špinat, kelj… – u tom povrću sve vrvi od hranjivih tvari. Ono sadrži i karotenoide, za koje je ustanovljeno da sprječavaju rak boreći se protiv slobodnih radikala što oštećuju stanice, navodi American Institute for Cancer Research. Savjetujemo da svaki dan pojedete 2 do 4 porcije zelenog u količini 2 velike šalice.

Možda ste sumnjičavi da se takvim “čišćenjem” hladnjaka može napraviti nešto vrijedno jela, no kad stavite u usta prvi zalogaj – ostat ćete zapanjeni okusom. Jelo krasi većina onoga što volite kod quichea: rahlo je, slano, bogato, s okusom i teksturom pečenih jaja. Budući da je bogato blitvom, bogato je i vlaknima i hranjivim tvarima. A kako nema kore, odgovarat će i onima koji su na keto-bezglutenskoj-Atkinsovoj ili kojoj već dijeti. Na koji god način da napravite ovo jelo, to učinite kad ste sami. Jer, kad ga ljudi kušaju, gledat će vas s novootkrivenim respektom prema vašim kuharskim sposobnostima. Zato im nemojte otkriti koliko ga je lako pripremiti.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh