Zašto žudite za slatkim – i kako to pobijediti?

Pročitajte 4 stvari koje znanost ima za reći o žudnji za hranom i saznajte kako svoju sasjeći u korijenu

Bilo da povremeno poharate restoran brze hrane ili držite zalihu čokoladica u uredu, vjerojatno je riječ o žudnji za hranom. No, što stoji iza toga? Pročitajte 4 stvari koje znanost ima za reći o žudnji za hranom i saznajte kako svoju sasjeći u korijenu.

1. Žudnja počinje u mozgu – ne u tijelu

Nekada su stručnjaci žudnju za pljeskavicom povezivali s nedostatkom željeza, a ako vam se jela čokolada, nedostajalo vam je magnezija. Ali ako je uzrok žudnji potreba za hranjivim tvarima, svi bi bili opsjednuti keljom, kaže nutricionistica Jaime Mass. Zbog toga, znanstvenici vjeruju kako žudnja za hranom ima više veze s mozgom nego s tijelom. Dokazano je da šećer i masna prerađena hrana utječu na ista područja u mozgu kao i droga. To uzrokuje otpuštanje neurotransmitera dopamina zbog kojeg se osjećamo dobro, što znači da mozak želi da se stalno vraćate po novu dozu. Zbog toga žudite za hranom koja vas podiže.

2. Šećer pobjeđuje mast

Iako i šećer i mast utječu na centre za užitak u mozgu, više ćete žudjeti za krafnom nego za slaninom, prema studiji objavljenoj u časopisu The American Journal of Clinical Nutrition. Istraživači su motrili moždanu aktivnost više od 100 studenata dok su pili čokoladni shake, koji je bio bogat ili šećerima ili mastima, a sadržavao je jednak broj kalorija. Znanstvenici su otkrili kako su napitci bogati šećerom učinkovitije aktivirali područja u mozgu zaslužna za kompulzivno prejedanje od masnih napitaka.

3. Loš san uzrokuje žudnju za hranom

Kada ste umorni, veća je vjerojatnost da ćete posegnuti za ugljikohidratima i šećerima koji će vas podići, kaže Mass. Osim toga, osjećat ćete veću glad zbog manjka hormona leptina i grelina koji kontroliraju glad. Studija klinike Mayo iz 2012. g. otkrila je da ljudi koji spavaju 80 minuta kraće nego inače, idućeg dana pojedu 550 kalorija više.

4. Supermarket se urotio protiv vas

Kada zgrabite čokoladicu dok čekate u redu pred blagajnom, vjerojatno mislite da je riječ o nagloj želji za slatkim. Ipak, nije tako jednostavno. „Proizvođači plaćaju dodatnu naknadu trgovinama kako bi se njihovi proizvodi nalazili na najlakše uočljivim mjestima, poput police pored blagajne ili na policama koje su u razini očiju“, kaže dr. Collin R. Payne, profesor marketinga na Sveučilištu New Mexico.

Kako eliminirati žudnju za hranom

1. Žvačite “kaugumu”
Kada žvačete žvakaću, proces žvakanja šalje signale u dio mozga zadužen za kontrolu apetita i sitosti, kaže Wesley Delbridge, glasnogovornik Akademije za hranu i dijetetiku. Ako mozak misli da jedete počet ćete osjećati sitost.

2. Igrajte tetris na mobitelu
Igranje ove klasične igre u samo 3 minute smanjuje žudnju za hranom, kofeinom i nikotinom za 24 posto, otkriva britanska studija. Jarke boje i oblici u pokretu, onemogućavaju mozgu da vizualizira ono za čime žudite. A taj učinak se nastavlja i nakon što prestanete igrati igricu.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh