Mislite da vas hrana sa smanjenim udjelom masnoća ne deblja? Varate se!

Ako se želite riješiti sala nemojte se rješavati masnoća iz hrane (pijte više punomasnog mlijeka)

Ovo je prehrambeni zombi koji jednostavno ne želi umrijeti. Nedavno ispitivanje provedeno u Nielsonu, pokazalo je da čak 65 posto ljudi koji žele smršaviti izbacuju masnoće iz prehrane iako je dokazano da to može imati upravo suprotan učinak te potaknuti debljanje.

Kako je onda moguće da je ovaj monstruozan mit još uvijek aktivan?

Dr. Donald K.Layman, nutricionist na Sveučilištu Illinois tvrdi da je tome tako zato što ljudi još uvijek vjeruju da ih masnoće debljaju.

Također, ljude se još uvijek savjetuje da smanje unos masnoća, pogotovo zasićenih masti. Osim što se ljude potiče da smanje unos ultra-procesiranih trans masti (što je dobro), savjetuje im se da smanje unos zasićenih masnoća na manje od 10 posto dnevnog kalorijskog unosa.

Trebali biste zamijeniti zasićene masnoće sa “zdravijim” nezasićenim masnoćama. Ukratko, smanjite unos rebarca, punomasnih sireva i cijelih jaja. Navodno se unošenjem nezasićenih masnoća, umjesto zasićenih, smanjuje rizik obolijevanja od kardiovaskularnih bolesti.

„Ove prehrambene smjernice za smanjenje unosa masnoća povlače se od nekih zastarjelih filozofija“, kaže Layman. „Jednako kako je nestalo uvjerenje da treba izbjegavati kolesterol, tako će nestati i ovo“.

Istina, mast sadrži kalorije (preciznije, 9 kalorija po gramu). Ako jedete puno masti možete dobiti na težini, ali isto vrijedi i za sve ostale namirnice. Smanjenim unosom masti, povećava se vjerojatnost pretjerivanja s unosom ostalih kalorija – to može dovesti do povećanja tjelesne težine, pretilosti i bolesti srca ili dijabetesa tipa 2.

Mast je najzasitniji nutrijent te je potrebno dulje vrijeme da se probavi, za razliku od ugljikohidrata i proteina. Kada jedete masnoće, razina šećera u krvi je stabilna što sprečava napadaje gladi.

A kod većine muškaraca višak kalorija koji unesu dolazi od praznih ugljikohidrata, ne od proteina.

„Što manje masnoća konzumiraju, to će više pojesti ugljikohidrata, a već sada unose dvostruko više kalorija (iz ugljikohidrata) nego im je potrebno u danu“, kaže Layman.

Između ostalog, kada jedete hranu bez masnoća, šećer u krvi vam može naglo pasti, tada dolazite u napast pojesti prerađene ugljikohidrate kako biste brzo vratili energiju, objašnjava nutricionst dr. Jamie Mass.

Da stvar bude još gora, procesirana hrana poput sladoleda ili čipsa sa smanjenim udjelom masnoća, sadrži više šećera i kalorija od njihovih punomasnih verzija.

„Kada se iz hrane odstrani masnoća, ona mora biti zamijenjena drugim sastojcima kako bi se zadržao dobar okus“, kaže Mass. „Dakle, hrana iz koje uklonite masnoću sadrži tri puta više ugljikohidrata, duplo više šećera te još par sastojaka koji održavaju oblik i okus. Ako takvu hranu konzumirate godinama potpisali ste si presudu da ćete biti pretili, oboljeti od srčanih bolesti, uključujući abdominalnu mast, dijabetes tipa 2 i bolesti kardiovaskularnog sustava.”

No ipak, čim ljudi vide naljepnicu „bez masnoća“ pretpostavljaju da je zdravija.  Istraživanje s Cornella je pokazalo da ljudi koji konzumiraju hranu upakiranu u takvu ambalažu, na kraju pojedu 50 posto više kalorija nego da su jeli punomasnu verziju.

Jedno istraživanje provedeno na 1500 muškaraca pokazalo je da su oni koji su konzumirali punomasne mliječne proizvode imali manji rizik od masnih naslaga na trbuhu i općenito su bili zdraviji od onih koji su konzumirali nemasne mliječne proizvode.

Budući da je prekomjerna tjelesna težina glavni razlog za razvoj bolesti srca, vratite zasićene masnoće u svoju prehranu kako biste sačuvali zdravlje srca, kaže Layman.
Izaberite punomasne verzije proizvoda. Vaš struk, srce i okusni pupoljci bit će vam zahvalni.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh