Uvijek bacam narančinu koru. Propuštam li neke zdravstvene koristi?

Koru većinu voća i povrća bacamo, a ona je i jestiva i često bogatija vitaminima i mineralima od samog ploda

Istina, kora ne djeluje privlačno za jelo. Ali jestiva je i krcata hranjivim tvarima, vlaknima i aromama, kaže Jim White, glasnogovornik Akademije za prehranu i dijetetiku.

U narančinoj je kori, primjerice, 4 g vlakana – dvostruko više nego u plodu. Limunova kora pak sadrži oko 8 g vlakana ili, ugrubo, 20 posto dnevno preporučene doze vlakana za muškarce.

Što se tiče hranjivih tvari, studija koju je provela USDA pokazala je da je kora lubenice bogata citrulinom, neesencijalnom aminokiselinom koja može poboljšati kardiovaskularne i imunološke funkcije.

Da biste te tvrđe kore kao što je kora lubenice ili buče ubacili u prehranu, uključite blender pa ih smiksajte u smoothie ili juhu. Narančinu i limunovu koricu možete dodati u preljeve za salatu i umake. Nasitno ih naribajte pa će dati svjež citrusni okus, a neće vam uznemiriti želudac.

Važno upozorenje: mnoge kore apsorbiraju štetne kemikalije i pesticide, stoga pazite da su plodovi iz organskog uzgoja.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh