Trebate li prestati jesti voće ako želite smršavjeti?

Evo istine o slatkim plodovima prirode i vašem struku.

Ugljikohidrati su na udaru zadnjih nekoliko desetljeća. Zob, slatki krupir, voće i dodani šećeri su vrlo različiti oblici ugljikohidrata, no ipak su svi na istoj hrpi proglašeni kao “zlo”. Ravnodušno su odbačeni od strane nekih stručnjaka i zabranjeni u mnogim popularnim dijetama.

No može li zaista voće, slastica koju nam je pružila Majka priroda, naštetiti našem struku pa čak i zdravlju?

Što se događa vašem tijelu kada jedete voće

Do zabune dolazi zato što voće sadrži šećer, ugljikohidrat koji uzrokuje porast šećera u krvi. Razina šećera u krvi prirodno se podiže i spušta tijekom dana, no stalno podizanje razine šećera u krvi može dovesti do dobivanja na težini – i svog zla koje dolazi s time.

No, šećer iz voće se prirodno nalazi u njemu – i možda najvažnije – voće je bogato vitaminima, mineralima, vlaknima, antioksidansima i hrpom drugih nutrijenata.

Vlakna iz voća mogu smanjiti porast razine šećera u krvi nakon što ga pojedete. Zbog toga vam razina šećera u krvi neće porasti na jednak način nakon što pojedete bananu ili jabuku, kao što bi porasla nakon čokolade ili keksa, koji sadrže malo vlakana.

Ustvari, znanstvene studije pokazuju da ljudi koji jedu voće imaju manje kilograma i manji rizik za razvoj bolesti srca, visokog krvnog tlaka, raka ili bilo koje druge bolesti.

Osim toga, voće sadrži mnogo vode. “Samo jedna šalica kupina, koje sadrže 80 posto vode, može vam pomoći da unesete potrebnu dnevnu količinu vode“, kaže Jim White, glasnogovornik Akademije za nutricionizam i dijetetiku.

Čak i voće koje sadrži mnogo šećera poput lubenice, nisu razlog za brigu kao što ih se želi prikazati. Lubenica, iako sadrži šećer, većim dijelom je sastavljena od vode. Sve dok ne pojedete cijelu lubenicu odjednom, razina šećera u krvi će vam ostati pod kontrolom.

Dakle, da, trebali biste jesti voće – bilo da pazite na težinu ili ne. Vjerojatno biste trebali jesti puno više voća nego što ga sada jedete.

Prema prehrambenim smjernicama USDA-a za Amerikance, samo 11 posto ljudi jede minimalnu preporučenu dnevnu količinu voća – otprilike 2 šalice.

Važno je naglasiti i da je zamrznuto voće jednako dobro kao i svježe. Jedna studija Sveučilišta u Georgiji čak je otkrila da zamrznuto voće (i povrće) sadrži više nutrijenata od njihove svježe verzije.

3 načina kako uvrstiti više voća u prehranu

1. Kombinirajte ga

Sir i voće se savršeno nadopunjavaju – okusom i nutritivno.
Voće sadrži vlakna a sir proteine, oboje će vam pružiti osjećaj sitosti.

Probajte jabuku s tvrdim sirom. Ili umiješajte bobičasto voće u svježi sir. Sir s plemenitom plijesni se odlično slaže sa svježim smokvama.

2. Izmiksajte ga

Dodajte zamrznuto bobičasto voće svojem proteinskom smoothiju. Ono će ga rashladiti i učiniti osvježavajućim, osim toga puno je hranjivih tvari. Ovo je savršen obrok nakon treninga.

3. Pecite ga

Prirodni šećer u voću postaju još slađi kada se peku na roštilju. Lubenicu, breskve, šljive, pa čak i banane samo lagano premažite uljem i bacite na rešetku roštilja, pecite dok se ne pojave tragovi rešetke.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh