Trebaju li vam suplementi?

Nakon godina istraživanja, nova prehrambena znanost uviđa vrijednost starog savjeta: ne zafrkavaj se s Majkom Prirodom

Uzmite za primjer vitamin E, kojeg ima u špinatu, bademima i brokuli. Ako tu i drugu hranu bogatu vitaminom E jedete redovito, štitite svoje oči i sprječavate kognitivne probleme.

No što ako ne jedete dovoljno zdrave hrane? Eto proizvođača dodataka prehrani. Uzmite suplement vitamina E i dobit ćete sve koristi bez žvakanja špinata, zar ne?

No postoji problem: nova istraživanja pokazuju da vitamin E kad je izoliran nema jednaku zaštitnu moć. Recentna studija štoviše upozorava da dugotrajno uzimanje suplementa s vitaminom E može povećati rizik jedne vrste moždanog udara. A tako je ne samo s vitaminom E: stručnjaci sada dovode u pitanje suplemente sa selenom, ekstraktom zelenog čaja i ribljim uljem.

Postoje pametniji i ukusniji načini da osigurate sve potrebne hranjive tvari. Određene namirnice postaju superhrana kad se međusobno kombiniraju. Primjerice, dodajte maslinovo ulje rajčicama i pomoći ćete svom organizmu da apsorbira njihove antioksidanse, s istim razlogom meso pirjajte s lukom i češnjakom, u shake dodajte kefir i bademe, batate i mrkve pospite kajenskim paprom, piletinu marinirajte u ružmarinu, u kakao cimet...

“Naša su tijela nevjerojatno složeni strojevi, a na staničnoj razini zahtijevaju kompleksnu strategiju pogonskoga goriva kako bi najbolje funkcionirala”, objašnjava dr. Mike Roussell, MH savjetnik za prehranu. “Najviše koristi osigurava raznolika cjelovita zdrava hrana.”

Zdrava prehrana

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh