Trebaju li vam suplementi?

Nakon godina istraživanja, nova prehrambena znanost uviđa vrijednost starog savjeta: ne zafrkavaj se s Majkom Prirodom

Uzmite za primjer vitamin E, kojeg ima u špinatu, bademima i brokuli. Ako tu i drugu hranu bogatu vitaminom E jedete redovito, štitite svoje oči i sprječavate kognitivne probleme.

No što ako ne jedete dovoljno zdrave hrane? Eto proizvođača dodataka prehrani. Uzmite suplement vitamina E i dobit ćete sve koristi bez žvakanja špinata, zar ne?

No postoji problem: nova istraživanja pokazuju da vitamin E kad je izoliran nema jednaku zaštitnu moć. Recentna studija štoviše upozorava da dugotrajno uzimanje suplementa s vitaminom E može povećati rizik jedne vrste moždanog udara. A tako je ne samo s vitaminom E: stručnjaci sada dovode u pitanje suplemente sa selenom, ekstraktom zelenog čaja i ribljim uljem.

Postoje pametniji i ukusniji načini da osigurate sve potrebne hranjive tvari. Određene namirnice postaju superhrana kad se međusobno kombiniraju. Primjerice, dodajte maslinovo ulje rajčicama i pomoći ćete svom organizmu da apsorbira njihove antioksidanse, s istim razlogom meso pirjajte s lukom i češnjakom, u shake dodajte kefir i bademe, batate i mrkve pospite kajenskim paprom, piletinu marinirajte u ružmarinu, u kakao cimet...

“Naša su tijela nevjerojatno složeni strojevi, a na staničnoj razini zahtijevaju kompleksnu strategiju pogonskoga goriva kako bi najbolje funkcionirala”, objašnjava dr. Mike Roussell, MH savjetnik za prehranu. “Najviše koristi osigurava raznolika cjelovita zdrava hrana.”

Zdrava prehrana

Komentari

▲ Povratak na vrh