Što se događa u organizmu kad unesemo probiotike?

Poznato je pozitivno djelovanje probiotskih suplemenata, pa je sve više pobornika vjerovanja da cjelovito zdravlje počinje u želucu. No, ove extra benefite vjerojatno niste znali!

1/ U PROBAVNOM TRAKTU
Zamisao da cjelovito zdravlje počinje u želucu dobiva sve više pobornika. Smatra se da su tzv. dobre bakterije važne kako za tjelesno tako i za mentalno zdravlje. Ali nemojte odmah posegnuti za jogurtom: probiotike je najbolje unijeti u kapsulama otpornim na želučanu kiselinu, koje ih štite od nje dok ne dođu u crijeva. Za najbolje djelovanje uzmite ih 30 minuta prije doručka.

2/ BORBENO DJELOVANJE
Djelovanje prve doze može biti u rasponu od pražnjenja s lakoćom do proljeva. Dogodi li se potonje, nemojte se zabrinuti. To je posljedica borbe između nabujalih kvaščevih gljivica što uzrokuju umor – a posljedica su prehrane s previše šećera i rafiniranih ugljikohidrata – te unesenih dobrih bakterija. Može biti eksplozivno, ali nakon pobjede dobrih momaka biom će vam biti nastanjen njima, a vaša će razina energije porasti.

3/ ZELENI KADAR
Nažalost, pozitivno djelovanje probiotskih suplemenata privremeno je i traje samo dok ih uzimate. Za dugotrajne rezultate povećajte unos prebiotika, koji hrane dobre bakterije i dopuštaju im da prirodno rastu pa ih nećete trebati u organizam spuštati padobranom u obliku kapsula. Najbolji su izvori namirnice bogate vlaknima, npr. zelje, mladi luk, šparoge.

4/ HRANA ZA MOZAK
Svejedno jeste li biom poboljšali pilulama ili prebioticima, to se može povoljno odraziti na vaš um. Pregled 15 studija provedenih na ljudima pokazao je da se nakon mjesec dana uzimanja suplemenata s laktobacilima (Lactobacillus) i bifidobakterijama (Bifidobacterium) potaknula obnova mentalnog zdravlja. Podupirući hipotezu što povezuje mozak i želudac, studije su pokazale da probiotici mogu potaknuti djelovanje središnjeg živčanog sustava da pomogne olakšati simptome anksioznosti i depresije te poboljšati pamćenje.

5/POMOĆ U MRŠAVLJENJU
Probiotici vam mogu pomoći i u mršavljenju, primjerice ograničavanjem apsorpcije masnoće u crijevima. Oni koji su u jednoj studiji 3 mjeseca unosili Lactobacillus rhamnosus smršavjeli su gotovo 50% više nego ostali. Druga studija sugerira da čak i malene doze Lactobacillus gasseri uzimane 12 tjedana mogu rezultirati 8,5-postotnim smanjenjem sala na trbuhu.

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh