Sočni savjeti

Najprije hipiji, poslije hipsteri, a sada kao da su svi na sokovima. Priključite se tekućim trendovima – ali da ne biste popili tvrdnje koje ne drže vodu, doznajte kako iscijediti i posljednju kap iz svog voća i povrća.

Fluidna dinamika

Stari kulinarski postulat da je jelo dobro samo onoliko koliko su kvalitetni sastojci od kojih je napravljeno maksimalnu vrijednost ima upravo kod spravljanja sokova. Za savršenu mješavinu morate razmišljati u četiri kategorije sirova materijala. Počnite sa svežnjevima prvog, a ostale dodajte u sve manjim količinama kako bi ono što ćete uliti u čašu krasila uravnoteženost.

Zeleni kadar

Kelj i špinat s razlogom su praktično neizbježni u juicingu, no unatoč zdravstvenim hvalospjevima, na zlu su glasu kad je riječ o teškoćama da se iz njih izvuče dragocjena tekućina. Da bi je bilo više, dodajte im teže sastojke.

U korijenu stvari

Visok omjer povrća u odnosu na voće jamči veliku dozu antioksidansa bez pretjerivanja s fruktozom. No zbog njega sadržaj čaše može izgledati kao da ste zagrabili u baru. Da biste to izbjegli i napravili uravnotežen sok, dodajte mrkve – dat će prirodnu slatkoću, a neće dominirati u mješavini.

Slatka varka

Da, voćni je sok ukusniji nego povrtni, ali kad ga radite, imajte na umu da voće daje više soka nego povrće te da više nije nužno i bolje. Dnevna doza od 300 do 400 ml soka je optimalna – više od toga zapravo je prolijevanje soka jer organizam neće moći apsorbirati hranjive sastojke.

Dodana vrijednost

Dodane na kapaljku, namirnice snažna okusa pretvorit će sok u nešto što ćete željeti popiti i zbog užitka svojih okusnih pupoljaka, a ne samo zdravstvenih blagodati. Odličan su izbor čili papričice i đumbir; potonji nemojte guliti, pogotovo ako je iz organskog uzgoja jer vrijednih hranjivih tvari ima i u kori (ali dobro ga operite i odrežite sve oštećene i suhe dijelove).

Kontrola trakcije

Nakon što pripremite sastojke i krenete puniti sokovnik, nemojte smetnuti s uma da je visoka temperatura neprijatelj hranjivih sastojaka. Što sad, pitate se, jer strojevi koji rade velikom brzinom brzo se i zagrijavaju pa vitamini iscure iz vašeg soka prije nego što ga ulijete u sebe. S druge strane, hladno prešanje je skupo i dosadno jer traje beskrajno dugo. Zato kad kupujete sokovnik provjerite je li u stanju regulirati brzinu na temelju toga što stavljate u njega kako biste postigli zdravu ravnotežu između hipsterskog opsesivno kompulzivnog poremećaja i potrebe da na vrijeme krenete na posao.

Hladno oružje

Ako plodove svog rada nosite sa sobom, nemojte zanemariti drugog neprijatelja svog tekućega goriva – kisik. Vakuumska boca s dvostrukim stijenkama održat će sok hladnim, ograničiti oksidaciju vitamina i minerala te ga zaštititi od sunčeva svjetla koje uzrokuje dodatan gubitak hranjivih tvari. Tijekom prijevoza sok se može slegnuti, stoga je dobrodošla široka slamka jer osim što ćete tako lakše popiti sok, istodobno ćete zaštititi zubnu caklinu od prirodnih šećera.

Tekući radovi

Na policama prodavaonica može se naći sve više “cijeđenih sokova” koji obećavaju blagodati juicinga bez prtljanja sa sokovnikom. No, većina je pasterizirana kako bi im se produljio rok valjanosti, čime se odmah uništavaju enzimi za kojima vaš organizam žeđa. Zato se oslonite na vlastiti brand svježe iscijeđenih sokova.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh