(S)jajna kuhinja za vitku liniju

Tko kaže da se lijenost ne isplati: hladeći jaja u kuhinji, jest ćete jeftinija, a ukusnija i bjelančevinama bogatija jela.

Jaja su zakon za doručak, to znamo svi, a i znanstveno je dokazano da je takav početak dana koristan za vitku liniju. No samo se rijetki i ostatak dana pune tim jeftinim mišićnim gorivom. Šteta, jer jaja su pristupačna delicija, pripremaju se brzo i na praktično neograničen broj načina. Katkad ih čak i ne morate skuhati – ako ih samo razmutite i pomiješate s vrućom tjesteninom i poprženom slaninom, pripremit ćete jednostavan umak carbonara. Možete ih smotati s tortiljom, umiješati u kipući temeljac, ispeći fritaju ili njima “oživiti” ostatke prethodnih obroka pa od nešto povrća, sira, zadnjih ploški staroga kruha ili zdjelice kuhane tjestenine, riže ili drugog zrnja pripraviti sočan složenac.

U hladnjaku ih možete čuvati 3 do 5 tjedana; zapravo, ako niste znali, utvrdo je bolje kuhati starija jaja jer se lakše ljušte. I nije svejedno kakva jedete: uvijek nastojte kupiti tzv. sretna jaja koja su snijele kokice koje nisu zatočene u kavezima. Za koju kunu više kupit ćete kvalitetnija jaja boljeg okusa i humanijeg načina proizvodnje.

Jaja s porilukom i rikulom

Dobro operite i na tanke kolutove narežite 2 poriluka. Propirjajte ih u velikoj tavi na 2 žlice maslaca. Dodajte sitno nasjeckan češanj češnjaka i kratko propirjajte da zamiriše. Umiješajte 250 g rikule i 3 žlice bijelog vina. Kuhajte dok rikula ne povene; po potrebi još posolite i popaprite. U smjesi napravite 4 udubine, u njih razbijte jaja pa tavu poklopite i nastavite kuhati na laganoj vatri dok se jaja ne ispeku. Dostatno za 2 osobe.

Zeleni burrito

U tavi s neprianjajućom površinom na srednjoj vatri rastopite 1½ žlicu maslaca. Ulijte 4 razmućena jaja i 1½ zdjelicu narezanoga svježeg špinata; posolite i popaprite. Miješajući, pecite dok jaja ne budu ispečena, ali ostala sočna, otprilike 2 minute. Pečenim jajima sa špinatom nadjenite tople kukuruzne tortilje; na jaja stavite ploške avokada i salsu od rajčica ili zelenu salsu. Dostatno za 2 osobe.

Jaja na turski

Na srednje jaku vatru stavite veliku tavu s neprianjajućom površinom i u nju ulijte 2 žlice maslinova ulja. Dodajte po ½ zdjelice na kockice narezane crvene paprike i patlidžana; posolite i popaprite. Pirjajte dok povrće ne omekša, oko 7 minuta. Zalijte s 4 jaja razmućena s ¼ žličice mljevene paprike te soli i papra po ukusu. Često miješajući, jaja meko ispecite pa ih pospite nasjeckanim listićima korijandra. Poslužite ih s lepinjom od cjelovitog brašna te jogurtom. Dostatno za 2 osobe.

Palenta s keljom i jajima

U srednje velik lonac ulijte ½ šalice mlijeka i 1½ šalice hladne vode te dodajte ¼ žličice soli. Stavite na jaku vatru. Kad zakipi, uspite ½ šalice palente neprestano miješajući. Vatru smanjite pa kuhajte dok se ne zgusne, 10 do 15 minuta. Za to vrijeme listove kelja (bez “rebara”) narežite i propirjajte na 2 žlice maslinova ulja tako da povenu pa posolite i popaprite. Kelj izvadite iz tave, a u nju dodajte 1 žlicu maslinova ulja te, kad se ulje zagrijte, 2 jaja. Posolite ih i popaprite te ispecite na oko. Na tanjure stavite kuhanu palentu, a na nju propirjani kelj i pečena jaja. Dostatno za 2 osobe.

Juha s jajima, zelenom sojom i špinatom

Na laganoj vatri pustite da zakipe 4 šalice (1 litra) pilećeg temeljca. Dodajte ½ šalice zamrznute, od mahuna očišćene zelene soje (ili graška) i kuhajte 2 minute. Umiješajte 4 zdjelice listića mladog špinata. Kad špinat malo povene, polako umiješajte 2 lagano stučena jaja. Dodajte ¼ zdjelice tanko narezanoga mladog luka, 1 žlicu umaka od soje, 1 žličicu tamnoga sezamova ulja te, po ukusu, ulja s ljutim papričicama. Dostatno za 2 do 4 osobe.

Strata s gljivama i sirom

Pećnicu zagrijte na 220 stupnjeva. Narežite 200 g miješanih gljiva. Posolite ih i nauljite s 3 žlice maslinova ulja te dobro promiješajte. Gljive stavite na lim za pečenje te pecite 15 do 20 minuta, odnosno dok ne postanu zlatnosmeđe. Na dno posude za pečenje stavite 2 zdjelice na kockice narezanog integralnoga kruha starog 1 dan. Kruh pospite s ½ pečenih gljiva i ½ zdjelice naribanog sira. Na to raspodijelite 2 zdjelice kruha narezanog na kockice, ostatak pečenih gljiva i ½ zdjelice naribanog sira. U zdjeli razmutite 6 jaja, 1¼ šalice mlijeka, ½ žličice soli i ¼ žličice mljevene paprike. Prelijte po sastojcima u posudi za pečenje i ostavite da odstoji 20 minuta. Temperaturu u pećnici smanjite na 180 stupnjeva i stratu pecite 30 do 40 minuta. Dostatno za 2 do 4 osobe.

Carbonara s integralnim špagetima

U velikoj tavi hrskavo popržite 5 ploški slanine. Ostavite ih na papirnatom ubrusu kako bi se ocijedio višak masnoće, a potom ih krupno narežite. Na masnoću koju je pustila slanina stavite 4 nasitno nasjeckana češnjaka i pirjajte na laganoj vatri da zamirišu. Umiješajte 500 g netom skuhanih (al dente), vrlo vrućih, integralnih špageta. Brzo ubacite narezanu poprženu slaninu, 2 lagano stučena jaja* i ½ zdjelice otkoštenih i narezanih maslina. Pospite naribanim parmezanom te s mnogo svježe mljevenoga crnog papra. Dostatno za 4 osobe.

* Konzumiranje sirovih jaja povećava rizik otrovanja hranom – za ovo jelo upotrijebite samo jako svježa jaja provjerenog proizvođača.

Jaja s lećom i zelenim povrćem

U veliku loncu zagrijte 2 žlice maslinova ulja. Na ulje stavite 1 nasjeckan luk, na kockice narezane 1 mrkvu i 2 stabljike celera. Pirjajte dok povrće ne omekša, 7 do 10 minuta. Dodajte ¾ šalice smeđe leće i 2 šalice jušnog temeljca ili vode. Pustite da zakipi, pa smanjite vatru i leću skuhajte do kraja, za što će trebati 20 do 30 minuta. Umiješajte 2 zdjelice mlade rikule, posolite i popaprite. Netom prije posluživanja u tavi zagrijte 1 žlicu maslinova ulja te na njemu na oko ispecite 2 jaja; posolite ih i popaprite. Na 2 tanjura stavite leću s povrćem te po jedno jaje. Dostatno za 2 osobe.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh