Protein graška je sve popularniji. No, trebate li ga kupiti?

Evo kakva je mahunarka u usporedbi s whey proteinom, zlatnim standardom među proteinskim prahovima.

Kao da polica s proteinskim prahovima već nije dovoljno zbunjujuća – stigao nam je i protein graška. Da, ove zelene kuglice koje vam je mama pripremala dok ste bili klinac sadrže protein (otprilike 10 grama po šalici).

No uz sve opcije koje već sada postoje – sirutka, kazein, soja, riža, konoplja – koje preplavljuju police trgovina, zašto biste ikada posegnuli za graškom?

U čemu je razlika?

Za početak, protein graška ne sadrži mliječne proizvode, objašnjava Sharon Palmer, autorica knjige Plant-Powered for Life. To je važno i za vegane i za ljude koji su intolerantni na laktozu.

No za ostatak populacije, protein graška sadrži kvalitetu proteina koji vam može pomoći pri oporavku mišića nakon vježbanja.

Protein graška je potpuni protein, što znači da sadrži svih 9 esencijalnih aminokiselina – uključujući i BCAA aminokiseline – koje su potrebne za izgradnju mišića, kaže Palmer. Što ne vrijedi za mnoge ostale biljne opcije poput riže.

Kakav je grašak u usporedbi sa sirutkom?

U usporedbi, evo kako se nosi protein graška sa zlatnim standardom među proteinskim prahovima, po računici sportske nutricionistice Atlanta Hawksa, Marie Spano.

pea tablica

No, radi li protein graška dobar posao?

Ako pogledajte brojke, pretpostavit ćete kako nije jednako učinkovit za izgradnju mišića kao sirutka. Na kraju krajeva, protein graška ne sadrži ni približnu količinu BCAA kao sirutka.

No protein graška ima jednu prednost koja nije vidljiva u računici iznad – a to je da sadrži tri puta više aminokiseline arginin od sirutke.

Arginin možda nije poput BCAA, ali je nužan za izgradnju mišića, i moguće je objašnjenje zašto je tako dobar za povećanje mišićne mase.

U studiji časopisa Journal of the International Society of Sports Nutrition  iz 2015. g. provedenoj među muškarcima u dobi između 18 i 35 godina, oni koji su uzimali protein graška uz dizanje utega imali su jednako povećanje bicepsa kao i oni koji su konzumirali protein sirutke.

Koju vrstu proteinskog praha kupiti?

Ako želite izbjeći i mliječne proizvode i soju, možete isprobati protein graška .

Okus blata možete umanjiti tako što ćete proteinskom shakeu od graška dodati ostale sastojke poput voća, povrća ili maslaca od orašastih plodova, kako biste unijeli još više aminokiselina u organizam.

Matheny predlaže da potražite brendove na kojima piše podrijetlo graška.

„Tako ćete biti sigurni da je grašak rastao na čistom tlu koje nije zagađeno teškim metalima“, kaže. Na nekim proizvodima ćete čak vidjeti i naznaku jesu li testirani na prisustvo teških metala.

Kako biste bili sigurni da protein graška ne sadrži hormone ili nepotrebne aditive, predlaže da izaberete organske proizvode bez dodanih okusa.

„Ima li razloga zašto biste trebali kupiti ovaj protein ako niste vegan ili alergični na mlijeko i soju? Zapravo ne“, kaže Matheny. Protein graška je bogat argininom i to je jedina prednost u usporedbi sa sirutkom.

Komentari

▲ Povratak na vrh