Primjenjena matematika: Koliko kofeina vam treba?

Morate se nabrijati za ranojutarnji sastanak. To znači da vam je potreban kofein, gotovo sigurno u njegovu najčišćem obliku: kavi. No kako osigurati najjači udar a da se ne tresete? Za to je potreban kofeinski izračun

Ako kavu pijete svaki dan, vaša moć mentalne obrade pojačat će se nakon što odjednom unesete 400 mg kofeina, pokazala je studija u listu Brain Cognition.

Da biste ustanovili koliko je to kave, čaja ili čak energetskog napitka, podijelite 400 s udjelom kofeina u jednoj porciji određenog napitka. Za ona jutra kad ste previše grogi za jednostavnu aritmetiku, protrljajte oči i pogledajte našu tablicu. Napitke čak možete miješati kako biste dosegnuli čarobnu brojku.

Kofeinsko “podizanje” morate i tempirati: kofeinu je potrebno 30 do 45 minuta za “udar” bez obzira na oblik u kojem stiže. Međutim, s obzirom na to da treba potrajati da se potroši – 4 do 6 sati da se metabolizira otprilike polovina onog što ste prvobitno unijeli – bit će vam potrebno manje kofeina da budnost zadržite i poslijepodne.

Popijete li previše, možete se uvaliti u ozbiljne nevolje: popratne pojave uključuju ubrzano lupanje srca, tremor i iritaciju želuca, upozorava se u studiji Medicinskog centra Sveučilišta Marylanda. Zato nemojte prijeći 600 mg – jer teško je briljirati na sastanku iz kupaonice.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh