Prava hrana za vaš gladni – mozak!

Ne spavate dobro? Napeti ste? Teško se koncentrirate? Možda vam je mozak gladan. Pokušajte jesti više ove hrane – dajemo i (stvarno, stvarno) lagane recepte

1/ KRSTAŠICE
Kao što su zelje, cvjetača i kelj. Sve sadrže sulforafan, tvar za koju korejski znanstvenici smatraju da može očistiti moždani mulj. On (stručno nazvan beta-amiloid i tau proteini) može uzrokovati simptome Alzheimerove bolesti.
JEDITE: Kad sljedeći put radite stir-fry, pola riže zamijenite “rižom” od cvjetače. Bonus: ušparat ćete oko 150 kcal.

2/TEMPEH
Alarm za novi izvor bjelančevina! Porcija od 120 g te namirnice od fermentirane soje (ukusnije je nego što zvuči, obećavamo) sadrži 23 g bjelančevina i bakterije koje mogu poboljšati način na koji se vaš mozak nosi s tjeskobom, pokazala je kineska studija iz 2017. g.
JEDITE: Ubacite na kocke narezan tempeh u salatu s preljevom od đumbira ili ga umiješajte u povrtni curry.

3/ SLANUTAK
Glavni sastojak hummusa pun je triptofana, aminokiseline koja može pomoći da brže usnete i potaknuti procese koji mogu ograničiti upalu u mozgu, ustanovljeno je 2016. studijom objavljenom u Nature Medicine.
JEDITE: Da se triptofan bolje apsorbira, hummus jedite s ugljikohidratima visokoga glikemijskog indeksa, kaže MH savjetnik za san dr. W. Christopher Winter.

4/ BAKALAR
Ova riba sadrži parvalbumin, protein za koji je studija iz 2018. pokazala kako može umanjiti rizik od Parkinsonove bolesti. Sadrži i omege-3 i vitamin D, koji pomažu sintetizirati serotonin.
JEDITE: Na filet stavite malo maslaca, vina i limunova soka pa pecite na 200 stupnjeva 15 do 20 minuta.

5/ ŠKOLJKE
Ribu se uvijek hvali kao hranu za mozak, ali 90 g školjaka sadrži 1400 posto vašeg dnevno potrebnog B12. Studija iz 2016. ustanovila je da su ljudi s niskim razinama tog vitamina pokazali lošije sposobnosti učenja nego oni s višim razinama.
JEDITE: U velik lonac stavite ½ čaše piva i 50 g školjki. Poklopite i kuhajte na jakoj vatri. Školjke su kuhane kad se otvore. Neotvorene bacite. Lako!

 

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh