Poslije prejedanja ima kajanja

Već i samom probavom hrane organizam počinje stvarati slobodne radikale koji napadaju stanice i potiču razvoj teških kroničnih tegoba koje vode do srčanih bolesti, dijabetesa i raka.

Svi mi katkad zgriješimo i prejedemo se – a poslije se žderemo zbog toga. Iako mnogima odmah na pamet padaju estetski razlozi, važniji su oni zdravstveni: prejedanje je šok za organizam jer mora ubaciti u petu brzinu kako bi popravio štetu.

“Već i samom probavom hrane – osobito one bogate masnoćama i ugljikohidratima – organizam počinje stvarati slobodne radikale koji napadaju stanice i potiču razvoj teških kroničnih tegoba koje vode do srčanih bolesti, dijabetesa i raka”, upozorava dr. Ronald L. Prior, nutricionist iz USDA u američkom Arkansasu.

Što više jedete, više slobodnih radikala stvarate; zbog toga stručnjaci smatraju da se smanjivanjem dnevnoga kalorijskog unosa za 25 do 30 posto mogu spriječiti neke bolesti. Da šteta poslije prejedanja ne bi bila radikalna, preporučuju i tri stavke na jelovniku:

Crno vino: Polifenoli iz crnog vina mogu umanjiti štetu koju organizmu nanosi masna hrana, pokazala je studija američkih znanstvenika. Kod ljudi koji su jeli kotlet pripremljen s crnim vinom bila je 75 posto niža razina MDA, nusprodukta probave masnoća povezanog sa srčanim bolestima, nego kod onih koji su pojeli meso koje nije podlijevano vinom tijekom kuhanja. Drugo je istraživanje pak pokazalo da resveratrol iz crnog vina može “imitirati” učinke smanjenja kalorijskog unosa.

Ocat: Samo žlica octa uz obrok bogat ugljikohidratima može spriječiti divljanje razine glukoze u krvi. Jednako kao što brzo naraste, razina šećera u krvi ekspresno pada, izazivajući napadaj gladi i želju za (novim) prejedanjem. Kod dijabetičara to ima još teže posljedice jer višak glukoze uzrokuje oštećenja tkiva. “Kiselina iz octa može spriječiti probavu škroba iz hrane tako da se on pretvori u tvar sličnu vlaknima”, objašnjava dr. Carol Johnston sa Sveučilišta Arizone. Ocat smanjuje i dnevni kalorijski unos: osobe koje su za potrebe istraživanja uz pecivo i sok konzumirale i žlicu jabučnog octa, poslije su tijekom dana unijele 200 do 275 kalorija manje.

Voće: Poslije hiperkaloričnog obroka za desert pojedite voće, i to ono bogato antioksidansima kao što su kivi, bobice, grožđe i višnje. Istraživanje dr. Ronalda L. Priora i njegovih kolega, objavljeno u Journal of the American College of Nutrition, pokazalo je da se time mogu maksimalno umanjiti štete koje u tijelu uzrokuju slobodni radikali koji nastaju probavom “teške” hrane.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh