Pomoću ovih 7 malih promjena brzo i lako smršavite 5 kilograma

Vrijeme je da konačno kažete "Zbogom!" tvrdoglavom šlaufu oko trbuha.

Ako ste kojim slučajem ovih blagdana natukli koji kilogram viška, vrijeme je da se uhvatite u koštac s njima. No, kako tvrdoglavi višak oko trbuha s razlogom nosi taj pridjev, teže ćete ga izgubiti nego netko s puno više kilograma.

“Ljudi koji imaju puno kilograma za izgubiti, vjerojatno imaju vrlo loše prehrambene navike, i upravo njih trebaju promijeniti žele li smršaviti”, otkriva Keri Gans, autorica knjige The Small Change Diet.

Kod gubitka malog viška kilograma ključ je u prepoznavanju detalja koji će unaprijediti vašu dijetu. Otkrivamo vam od kuda početi.

Vaša ruka kao mjera za porciju

Ako vaša porcija mesa prelazi veličinu vaše šake, vrlo je vjerojatno da unosite višak kalorija u sebe. Držite se sljedećeg pravila: dvije šake pune povrća, jedna šaka punozrnatih ugljikohidrata, dlan pun bjelančevina, te vrlo malo biljne masti/ulja u svakom obroku.

Ne pretjerujte sa zdravom hranom

Kada znamo da je nešto zdravo, skloni smo u tome pretjerivati. Primjerice, sviđa vam se ideja da dan započnete s jogurtom i granolom, no toliko ste velikodušni u doziranju granole da ste zapravo pojeli obrok viška.

Jedite manje porcije, ali češće. Istraživanje na Sveučilištu Cornell pokazalo je kako su ispitanici koji su servirali hranu na manjem tanjuru unijeli i 22 posto manje kalorija od onih koji su hranu konzumirali sa većih tanjura. Stručnjaci tvrde da prosječna osoba, koja na jednu godinu smanji količinu hrane koju unosi u organizam, možemo izgubiti i do 8 kilograma! Stoga, ako već jedete zdravo, smanjite veličinu tanjura i bit ćete bliži svome cilju.

Zapišite sve što pojedete u tjednu

Čini vam se da pazite što jedete, no ‘zločesti’ kilogrami nikako da odu? Kako bi doista točno evidentirali što ste sve pojeli, zapisujte! Možda uočite kako ste negdje pojeli neki slatkiš ili grickalice, a da toga niste bili ni svjesni.

Spavajte 7 do 9 sati dnevno

Nešto toliko jednostavno kao količina sna može utjecati na našu težinu.

“Kada niste naspavani, često ste preumorni da ustrajete na zdravim odlukama, pa ćete linijom manjeg otpora ponekad pojesti i nešto što inače ne biste”, upozorava Gans.

Pazite na preljeve za salate

Preljevi za salate jedan su od najčešćih skrivenih izvora kalorija. Prava mjera dodataka salatama su dvije velike žlice, sve više od toga znači i više kalorija.

A kako bi dodatno uštedjeli na kalorijama, stručnjaci savjetuju da pomiješate jednak dio octa i ulja u bocu sa sprejem, dobro pomiješajte i time pošpricate salatu. I ovaj mali trik može vam pomoći u gubljenju viška kilograma.

Držite voće na stolu

Spomenuto istraživanje na Svučilištu Cornell također je pokazalo kako su ljudi koji su držali, primjerice, žitarice i gazirane sokove, na vidnom mjestu, u prosjeku bili deblji i do 10 kg od onih koji su držali voće. Sklonite sav junk food s vidnog polja i stavite na stol zdjelu sezonskog voća.

Aranžirajte tanjur

Ako po nepisanom pravilu servirate povrće na kraj tanjura, a meso i žitarice u sredinu, promijenite tu lošu naviku. Naime, povrće bi trebalo biti u centru vaše pažnje, a samim time i u sredini tanjura – čak i ako se na njemu nalaze zdrave namirnice poput lososa, kvinoje. Točnije, povrće bi trebalo zauzimati 50% vašeg tanjura, a meso i žitarice neka budu u sporednoj ulozi, zauzimajući tek 1/4 tanjura.

Komentari

▲ Povratak na vrh