Od kuhinje iz pakla do rajskog užitka

Kuhinja je prostorija u koju odlazite samo po čašu vode ili pivo iz hladnjaka? Nema veze. Uz pomoć našeg malog vodiča lako ćete si pripremiti brz i ukusan cjelovit obrok.

Sve što vam je potrebno jest malo volje i mašte. Začas ćete postati pravi maher u pripremi zdravih i ukusnih obroka.

Krenimo od početka. Najvažnije je da se ne ozlijedite i da ne zapalite kuhinju ili nedajbože stan. Dakle, ukoliko imate plinski štednjak, držite sve zapaljive predmete podalje od plamena, uključujući krpu, kuhinjski ručnik i slično. Ako imate štednjak na struju, pokušajte ne stavljati ništa od navedenoga na vrući ring.

Kada ste se osigurali od mogućeg požara, potražite odgovarajuću posudu za kuhanje. Veličina i dubina posude ovisi o obroku koji ćete pripremati, dakle za kuhanje ili pirjanje vam treba lonac, a ako ćete peći jaja ili meso na naglo odaberite tavu. I spremni ste krenuti sa pripremom.

Juha

Juha je temelj svakog potpunog obroka i često ju konzumiramo kao predjelo, pogotovo ako ju je skuhala mama za zajednički obiteljski ručak. No, priprema juhe nije nimalo komplicirana i može se pretvoriti u potpun obrok ako ste željni nečeg laganog i ukusnog na žlicu. Posebno je jednostavna priprema gustih povrtnih juha.

Odaberite željeno povrće te ga operite i narežite. Što su manji komadi povrća, to će se brže skuhati. Isto tako, možete se odlučiti za zamrznutu varijantu koja je već spremna za upotrebu, također mnogi supermarketi u asortimanu imaju unaprijed pripremljeno i narezano svježe povrće.

Kada je vaše povrće spremno, stavite ga u dublji lonac i prelijte vodom. Voda ga mora prekriti, no nemojte je uliti do vrha lonca kako vam ne bi ispala prerijetka. Začinite po ukusu solju, paprom, začinskim biljem ili mljevenim začinima poput crvene paprike. Uvijek je bolje za početak staviti manje soli, kasnije ćete je lako dodati, ali ako presolite juhu neće biti ukusna. Stavite da se kuha i kada povrće postane mekano (to ćete provjeriti tako da ćete ga piknuti vilicom; ako vilica prolazi kroz povrće, znači da je kuhano) sve zajedno usitnite štapnim mikserom.

U juhu možete staviti neku sitniju tjesteninu kako bi bila bogatija. Provjerite je li začinjena po vašem ukusu i po potrebi dodajte što nedostaje. To je to! Vaša prva povrtna juha spremna je za konzumaciju.

Odrezak

Odrezak na naglo je jedan od jednostavnijih način pripreme mesa, ribljeg fileta ili tofua ako je to vaš izbor. Ako si ne možete priuštiti skupe i jako kvalitetne komade mesa čiji okus je šteta zamaskirati začinima, tada je pravo rješenje marinada. Većinu posla obavi vrijeme u kojem se meso paca. Bilo bi dobro da meso u marinadi provede barem dva sata kako bi omekšalo i kako bi se okusi proželi. Ovdje zaista imate velik izbor začina koje možete upotrijebiti.

Ovisno o tome kakvu hranu volite, možete napraviti pikantnu marinadu kojoj ćete dodati čili papričicu ili ako ne volite ljuto možete se držati slatke paprike. Začini određuju kakav će biti završni rezultat. Kada je meso spremno za pečenje, zagrijte tavu u koju ste stavili malo ulja. Tavica mora biti vruća ali iz nje se ne bi smjelo dimiti.

Bitno je da imate strpljenja i da stojite pored tavice kako vam meso ne bi zagorjelo. Znamo da biste radije ostavili da se to peče dok igrate Warcraft, no bilo bi bolje da se oduprete iskušenju ako ne želite jesti ugljen nalik na odrezak. Nakon desetak minuta, ovisno o debljini mesa, izvadite ga na tanjur i uživajte u okusu koji ste kreirali.

Prilozi

Što se tiče uobičajenih priloga bogatih škrobom, poput riže ili tjestenine, najbolje je da ih kuhate prema uputstvima na pakiranju. Ako želite zdraviju varijantu i odlučite se za kuhano povrće, pripremite ga isto kako biste ga pripremali da kuhate povrtnu juhu, samo ulijte malo više vode. Kada vilica može proći kroz komad povrće, ono je gotovo. Zatim ocijedite vodu i začinite povrće po želji. Ako vam ostane povrća od ručka, možete ga spremiti u hladnjak te konzumirati za večeru ili od njega pripremiti hladnu salatu.

Slastice

Za pripremu deserata bitno je držati se recepta. Ako se osjećate hrabro i željni ste izazova, odaberite recept za čiju pripremu ćete se odvažiti i držite se navedenih omjera. No, isto tako možete napraviti jednostavne i zdrave deserte za koje vam recept neće biti potreban.

Odličan izbor za lagan i ukusan desert je jogurt s voćem. Običan čvrsti ili grčki jogurt, koji je bogat izvor bjelančevina, pomiješajte sa šakom bobičastog voća ili narežite u njega neko drugo sezonsko voće poput marelica ili bresaka. Ukoliko vam to nije dovoljno slatko da utaži vašu potrebu za šećerom, uvijek možete dodati žlicu meda, javorovog sirupa ili zaslađivača poput stevije. Isti taj jogurt s voćem možete smiksati štapnim mikserom, uliti u plastične posudice, unutra staviti plastičnu žličicu i staviti u zamrzivač kako biste dobili ultimativnu ljetnu poslasticu – zdravi domaći sladoled.

Najvažnije je da se ne obeshrabrite ako vam obroci ne uspiju iz prve. Svima, pa čak i najiskusnijim domaćicama događaju se katastrofe u kuhinji, sve je to dio kulinarske avanture. Kuhanje bi trebalo biti zabavno a ne stresno. Vježbom do savršenstva jedini je savjet kojim se trebate voditi. Pa što ako vam zagori odrezak ili presolite juhu? Nije smak svijeta, idući puta ćete već imati malo više iskustva i lakše ćete izbjeći ponavljanje pogreške. Samo hrabro, nitko se nije rodio s kuhanjem u malom prstu, a opet, tko zna, možda se u vama nalazi skriveni talent koji će svako jelo spremiti kao od šale.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh