Nutricionisti su nam otkrili najgluplje savjete koje su čuli u svojoj karijeri

Donosimo i nekoliko legitimnih metoda za topljenje sala.

Kada je riječ o lošim savjetima za mršavljenje, dijetetičari su se od svojih klijenata naslušali svega i svačega. Ovom prilikom vam donosimo one u koje ne trebate vjerovati (najozbiljnije), kao i dokazane zamjenske strategije.

Prestanite jesti gluten

Rekli smo ovo ranije, ali ponovit ćemo još jednom za svaki slučaj: osim ako imate celijakiju ili ste iz nekog razloga dokazano alergični na gluten, nema razloga da izbacite gluten iz svoje prehrane. I još nešto: nema dokaza da ćete smršaviti ako prestanete jesti hranu koja sadrži gluten.

Gluten-free prehrana jedino znači da ćete hranu plaćati skuplje, a nećete jesti pizzu i topli kruh i nitko vam ne garantira smanjeni unos kalorija”, kaže doktorica

“Čak i ako zahvaljujući gluten-free dijeti prestanete jesti tjesteninu i kruh, postoji dovoljno ostalih gluten-free poslastica kao što su kolačići i torte koji kradomice vraćaju dodatne kalorije u vašu prehranu”, kaže doktorica.

Umjesto toga, nastavite s uživanjem u proizvodima s glutenom. Pritom pripazite na umjerenost, kao uostalom i kod drugih stvari.

Tjelovježba je bitna

Možda ste čuli izreku: “ne možete pretrčati lošu prehranu”. I to je živa istina. “Poznavala sam klijente koji su tjelovježbu stavili na pijedestal, ispred prehrane i svih ostalih životnih navika”, kaže doktor Devon Golem sa Sveučilišta u New Mexicu.

“Znanstveno je potvrđeno kako je zdrava prehrana bez treninga efikasnija od same tjelovježbe, ako pričamo o kratkoročnom gubitku kilograma. Za dugoročne rezultate je potrebna prava kombinacija zdrave prehrane, tjelovježbe i ostalih životnih navika”, kaže Golem.

Ako je zdravo, jedi koliko hoćeš

Veličina porcije je bitna, naročito kada je riječ o zasićenim masnoćama, objašnjava doktorica Lisa Young, autorica The Portion Teller.

“Poznajem klijente koji su, razmišljajući na ovaj način, povećali svoju kilažu”, kaže Young. “Orašasti plodovi, avokado, maslinovo ulje sadrže zdrave masnoće – ali morate paziti na porcije.”

Dani za varanje održavaju metabolizam “živim”

Povišeni broj kalorija koji pojedete tijekom “dana za varanje” će vjerojatno biti pohranjene u obliku masnoća.

“Najbolji način za održavanje metabolizma ‘budnim’ i istovremenog gubljenja masnoća sigurno nije proždiranje cijele pizze u nedjelju. Jedite malo ugljikohidrata svaki dan, odradite trening snage nekoliko puta tjedno, spavajte sedam do devet sati dnevno i jedite sukladno vašim kalorijskim potrebama – svakog dana u tjednu”, kaže doktorica Young.

Prehrana i tjelovježba su jedine stvari o kojima morate brinuti

Spavanje, stres i okoliš igraju bitnu ulogu u vašim pokušajima gubljenja kilograma.

“Povezanost spvanja i težine je neporeciva: što manje spvamo, više težimo”, kaže Golem. “Stres je još jedan faktor koji morate uzeti u obzir, naročito ako se hrana ili alkohol koristi kao sredstvo za smirenje. Kronični stres prije svega utječe na hormone koji reguliraju apetit, ali utječe i na hormone koji utječu na proces ‘izgaranja’ kalorija.”

Isplati se i obratiti pažnju na okoliš, savjetuje Golem.

Istraživanja su pokazala kako ljudi koji ostavljaju nezdravu hranu, poput gaziranih sokova i čokoladica, na kuhinjskom stolu imaju i do 10 kilograma više od onih koji to ne čine. Stoga pripazite što i gdje ostavljate, ne samo kod kuće, već i na poslu.

Odreknite se brze hrane

Ne morate potpuno prestati jesti pomfrit ili sladoled (ili već koju “lošu” hranu volite).

“Postoji prostor za masnu, slatku i slanu hranu, baš kao i za alkohol”, kaže Golem. “Stvar je u tome da morate jesti dobro većinu vremena.”

Osim toga, ako vam je prehrana prestroga, to vam se može obiti o glavu i uzrokovati daljnje uskraćivanje, ali i raskalašenost.

Kako biti umjeren?

“Morate postaviti granice”, kaže Golem. “Na primjer, ja volim deserte, ali to je moj okidač – teško se mogu suzdržati i pojesti samo jedan kada su u mojoj blizini. Stoga je moja granica samo jedan desert, samo jedna porcija tjedno – i to u petak navečer.”

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh