Nova studija otkriva: sendviči su mogući razlog zašto se debljate

Saznajte možete li omiljeni brzi obrok okriviti za svoj šlauf na trbuhu.

Prije nego navalite na sendvič, trebate obratiti pažnju na ono što se nalazi u pecivu: ljudi koji jedu sendviče mogli bi unijeti više kalorija u organizam, pokazuje nedavno istraživanje sveučilišta u Illinoisu.

Studija je pokazala da ljudi koji pojedu sendvič, taj dan unesu 99 kalorija više nego u danima kada jedu drukčiju hranu. Iako dodatnih 100 kalorija dnevno ne zvuči puno, one se mogu pretvoriti u pola kilograma viška u periodu od mjesec dana, tvrdi jedan od autora studije dr. Ruopeng An.

Što je to u sendviču što nas tjera unijeti više kalorija? Jedan od razloga mogao bi biti što nismo svjesni koliko se nekoliko dodatnih sastojaka brzo nakupi, kaže Men’s Healthov savjetnik za prehranu Alan Aragon.

Nekoliko kriški masnog sira i dvije žlice majoneze, vašem obroku dodaju 300 kalorija. Uz to, kada jedete sendvič, vjerojatno ste u iskušenju pojesti još nešto sa strane: a što ide bolje uz sendvič od čipsa ili pomfrita?

To je još jedan način da u kratko vrijeme unesete dodatne kalorije. Važno je osvijestiti činjenicu da nema ništa loše u sendviču samom po sebi – i studija ne dokazuje da je on razlog za debljanje.

Tu su i dodatni faktori koji utječu na debljanje. Primjerice, budući da su sendviči jednostavni i praktični, vjerojatno ćete pojesti jedan kada ste u gužvi – a tada postoji veća vjerojatnost da se nećete odlučiti za baš zdrav izbor.

Ne morate odustati od sendviča. Možete ga sami složiti ili naručiti onaj koji je zdrav i hranjiv. Prvo, izaberite kruh koji je zdrav. Potražite verziju sa 100-postotnim cjelovitim žitaricama koja je bogata vlaknima i ne sadrži hrpu aditiva.

Zatim izaberite nemasan izvor proteina, poput pilećih prsa ili purećih kotleta, kaže Aragon. Nemojte štedjeti: ako pojedete 3 do 6 grama proteina, dulje ćete osjećati sitost.

Po mesu posložite neko povrće – primjerice zelenu salatu, mrkvu ili krastavce – koji će dodati hrskavost svakom zalogaju.

Izbjegavajte masne umake koji su puni kalorija, poput majoneze ili dresinga. Lako ćete staviti previše što će potencijalno zdrav sendvič pretvoriti u kalorijsku bombu.

Ali ako ne možete podnijeti pomisao da vam je sendvič suh, dodajte mu balzamični ocat, senf ili ljuti umak, predlaže Aragon.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh