Namirnice koje dokazuju da možete jesti zdravu hranu bez velikih troškova

Ovo su najjeftinije i najzdravije namirnice koje možete kupiti za malo novaca.

Bilo da kupujete namirnice za jednu osobu ili za veliku obitelj, računi se samo gomilaju – posebice ako se trudite zdravo hraniti. Divlji losos i organski proizvodi nisu jeftini. Ali postoje mnoge zdrave i hranjive namirnice koje možete jeftino kupiti.

Donosimo vam izbor 7 namirnica koje trebate kupiti već danas.

Otkošteni pileći batci

Ovo je dobar izvor proteina i glavni sastojak mnogih obroka, od rižota do salata i variva.

”Ne samo da su jeftiniji od pilećih prsa, već imaju bogatiji okus i lakše se pripremaju jer se ne suše toliko brzo kao prsa“, kaže nutricionistica Monica Reinagel, autorica knjige Nutrition Diva’s Secrets for a Healthy Diet.

Bakalar

Riba je poznata po raznim dobrobitima za zdravlje, ali divlji losos i jastog mogu isprazniti novčanik u sekundi. Reinagel predlaže da bakalar bude vaš zdrav, novčano podnošljiv izbor: pun je vitamina B12, joda i selena.

”Komadići tunjevine iz limenke također su jeftina opcija. Osim toga ima manje žive od bijele tune.“

Zamrznuti proizvodi

Većini nas bi dobro došlo više voća i povrća u svakodnevnoj prehrani, a jedan od jeftinijih načina je kupovina zamrznutih proizvoda.

”Zamrznuto voće i povrće je odličan izbor. Jednako je hranjivo, ako ne i hranjivije od svježeg“, jer se pakira na svojem vrhuncu.

I nećete ništa baciti jer mogu dugo ostati zamrznuti – nema više trulog voća u hladnjaku nakon kupovine.

Grah

”Ovo je jeftin izvor proteina koji može zamijeniti skupo meso peradi ili ribu u jelima poput juhe, variva i čilija“, kaže joy Bauer, nutricionistica i savjetnica u emisiji televizije NBC Today show, te autorica knjige From junk food to joy food.

Ona naglašava da je jednako zdrav i grah iz konzerve i sušeni grah, a nedavna studija pokazuje da pomaže i u mršavljenju.

Jaja

Tvrdo kuhana, na oko ili omlet, ”postoje deseci razloga za voljeti jaja“, kaže Bauer. ”Ona su bogat izvor proteina, nude mnogo opcija (možete ih jesti za doručak, ručak, večeru ili međuobrok) i jeftina su.“

Ako želite unijeti manje kalorija, pomiješajte jedno cijelo jaje s nekoliko bjelanjaka.

Slatki krumpir

Krumpir je još jedna od jeftinih hranjivih namirnica.

”Za otprilike 5 kuna po kilogramu, zaista su bagatela.“ A ova narančasta verzija obiluje nutrijentima, poput beta karotena, vitamina C i vlakana. ”Jedan od mojih najdražih načina pripreme je pomfrit od slatkog krumpira pečen u pećnici.“

Zobena kaša

”Kada je riječ o zdravom doručku, nema jeftinije opcije od zobi. Ovaj obrok od cjelovitih žitarica bogat je proteinima, vlaknima i ostalim zdravim nutrijentima.“

Jedna porcija (1/2 šalice) suhih zobenih pahuljica sadrži 5 g proteina i 4 g vlakana – ima samo 150 kalorija, a platit ćete ju tek nekoliko kuna. Kako biste dobili najveću vrijednost za svoj novac kupite veliko pakiranje umjesto pojedinačnih pakiranja.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh