Možda jedete voće na krivi način, a da toga niste ni svjesni

Teško je zeznuti najslađe plodove Majke Prirode – osim ako činite nešto od ovoga.

Voće je prirodno, prepuno vlakana i bogato antioksidansima koji su zaslužni za borbu protiv raka. Stoga nije čudno da je voće zdravi obrok. Ipak, postoje neka važna upozorenja kojih bi trebali biti svjesni želite li dobiti maksimum iz ovih hranjivih plodova.

Donosimo vam 6 čestih pogrešaka koje mogu zeznuti vaš zdravi obrok.

Mislite da je sve voće jednako.

Dvoumite se između šalice narezanog ananasa i zdjelice borovnica?

Iako oboje sadrži mnogo vitamina (ananas je dobar izvor folne kiseline i vitamina B6, a borovnice su pune vlakana i vitamina C), ipak sadrže različite količine šećera, ugljikohidrata i vlakana.

“Najbolje je ono voće koje sadrži najveću razinu polifenola (kemikalija koje se bore protiv upala) i ima najniži glikemijski indeks“, kaže dr. Barry Sears, autor knjige The Mediterranean Zone.

Glikemijski indeks (GI) se odnosi na to koliko brzo (ili sporo) hrana podiže razinu glukoze u krvi; voće nižeg glikemijskog indeksa generalno je bolji izbor jer se sporije probavlja, što znači da neće uzrokovati nagli porast šećera u krvi i duže će vas držati sitima.

Pobjednik: bobičasto voće, koje je bogato polifenolima i ima nizak glikemijski indeks.

”Većina voća tamnije boje, poput crnog grožda, bogatije je antioksidansima i sadrži manje šećera po porciji od svijetlog voća, poput banana i dinje“, kaže dr. Keith Kantor, nutricionist i autor knjige Green Box Foods League of Nutritious Justice.

Ne radite odabir baziran na trenutačnom osjećaju gladi.

Kruli vam u želucu, a još je nekoliko sati do večere? Ili samo želite gricnuti nešto slatko? Razmislite tome prije nego odaberete što ćete pojesti. Velika jabuka, primjerice sadrži 120 kalorija, ali mala sadrži samo 53.

U međuvremenu, nemojte činiti pogrešku (doslovnog) uspoređivanja jabuka i naranči po veličini: Velika naranča i mala jabuka sadrže otprilike jedan broj kalorija, kaže nutricionistica Suzanne Fisher iz Floride.

Jedete voće zasebno.

Iako je voće puno bolji izbor od čokoladice, svejedno vam može povisiti šećer u krvi, a zatim ga naglo spustiti. No, ako kombinirate voće s nekim proteinom – recimo, komadom sira ili malo maslaca od kikirikija – riješit ćete taj problem.

“Voće će povisiti razinu inzulina, a protein će povisiti razinu hormona glukagona. Ova dva hormona zajedno stabiliziraju razinu šećera u krvi.“

Posebno je važno kombinirati voće s proteinima ako ste dijabetičar ili imate predijabetes; u suprotnom možete osjećati simptome hiperglikemije, poput ubrzanog lupanja srca.

Ne kupujete organske proizvode.

Istina, skuplje je, ali mnogi stručnjaci smatraju da vrijedi – barem kada je riječ o određenim vrstama. Dr. David Nico, autor knjige Diet Diagnosis, predlaže da kupujete organske jabuke, grožđe i slično voće koje se inače tretira pesticidima.

Na taj način smanjujete izloženost pesticidima i možete dobiti dodate hranjive tvari.

Ne jedete kožicu.

Kožica je često najzdravija kada je riječ o vitaminima i antioksidansima.

Kožica jabuke, primjerice, sadrži mnogo vlakana, te vitamine C i A.

Istraživanje je čak otkrilo da konzumiranje voća s kožicom može biti ključno za smanjenje rizika od pretilosti i raka.

Pijete svoje voće.

Sok – bilo da je iz boce ili iz trendi juice bara – ne sadrži vlakna koja se nalaze u voću, a “vlakna su ta koja sporo otpuštaju glukozu u krvotok“, kaže Nico.

Bolje vam je pojesti cijelu voćku ili povremeno napraviti smoothie, jer se u tom slučaju koristi cijela voćka.

Upozorava nas i na sušeno voće: Isto kao i kod soka, lako je pretjerati (koliko je teško popiti dvije čaše soka ili pojesti cijelu vrećicu sušenih marelica?).

Osim toga, sušeno voće često sadrži konzervanse i dodani šećer.

Komentari

▲ Povratak na vrh