Ljetna top-lista namirnica

Ljeto je vrijeme obilja. Napunite trbuh bez debljanja i ojačajte tijelo s ovih 10 najboljih svježih namirnica.

Najbolji kardiokompanjon: Cikla

Ovo vam korjenasto povrće može poboljšati izdržljivost – i rezultate na 5 kilometara. U studiji Sveučilišta Saint Louis iz 2012. trkači koji su 75 minuta prije utrke pojeli jednu i četvrt zdjelice pečene cikle pri kraju utrke trčali su 5 posto brže od onih koji su pojeli placebo. Ciklu narežite na ploške debele 3 mm pa pecite na 190 °C 15 do 20 min, odnosno dok ne postanu poput čipsa. Listove pirjajte: bogati su vitaminima A (za vid) i K (za zdravo zgrušavanje krvi).

Najbolji slatki izvor vlakana: Nashi kruška

Velika azijska kruška sadrži 10 g vlakana – gotovo dvostruko više nego velika jabuka. Savršeno zrela mora biti hrskava, a ne gnjecava. Ubacite je u salatu: narežite je na štapiće tanke poput šibica te pomiješajte s narezanim kupusom i ljutikama, nasjeckanim vlascem te malo jabučnog octa. Posolite i popaprite, a za kremastu varijantu dodajte malo majoneze ili grčkog jogurta.

Najbolji dodatak salsi: Tomatillo

Maleno i pomalo ljepljivo, ovo zeleno voće dolazi u, poput papira, tankoj ljusci. Kad se oljušti, izriba i skuha, do izraza dolazi njegova kiselost – koja daje dodatnu svježinu salsi ili guacamoleu. Kušajte pečeno na roštilju pa smiksano u blenderu, savjetuje Curtis Stone, vlasnik Maudea na Beverly Hillsu. “Tu salsu poslužite s odrescima, piletinom ili ribom s roštilja, a njome možete preliti i taco.”

Najbolji korov: Listovi maslačka

Nemojte pokositi ove listove – pojedite ih! Listovi maslačka odlično se slažu s “jačom” hranom s roštilja. Zdjelica svježih listova sadrži 2 g vlakana te tri puta više kalcija od jednake količine svježeg špinata. Da im ublažite gorčinu, dodajte im malo bijelog vina nakon što povenu od pirjanja pa kuhajte još minutu. Poslužite s odreskom.

Najbolja zamjena za meso: Patlidžan

Nemojte misliti da nešto nije u redu s ovakvim “mršavim” patlidžanima. To su japanski patlidžani, koji se po teksturi i okusu ne razlikuju od “običnih”, a imaju i prednost: “Ovi se momci brzo kuhaju”, kaže Max Sussman, koautor This Is a Cookbook. Uvijek birajte patlidžane sjajne kože; oni mat često su gorki. Narežite ih na ploške debele 5 mm i ispecite na roštilju, na jakoj direktnoj vatri, premazujući ih mješavinom rastopljenog maslaca i miso paste u omjeru 2:1. Poslužite posuto crnim sezamom.

Najbolji partner za srce: Smokva

Najslasnija moguća doza kalija i kalcija – nutrijenata koji osiguravaju optimalni krvni tlak. Kad se skuhaju, svježe smokve postaju gotovo kremaste. Prerežite ih po dužini, lagano premažite repičinim uljem pa rasporedite na lim za pečenje i u pećnici zagrijanoj na 180 °C ostavite 20-ak minuta da se potpuno zagriju. Ili na domaće tijesto za pizzu stavite smokve narezane na četvrtine, pesto i sir s plavom plemenitom plijesni. Poslije pečenja dodajte svježu kadulju.

Najbolje protiv bolesti: Tikv(ic)a

Svejedno je li posrijedi tikva ili tikvica, ova je uputa primjenjiva na sve vrste: “Narežite na ploške, pecite na roštilju dok ne omekša pa pomiješajte sa svježim bosiljkom, maslinovim uljem, pahuljicama crvene sušene paprike i limunovim sokom.” Dala ju je Jessica Seinfeld, koja je napisala The Can’t Cook Book. I obavezno ostavite koru: bogata je luteinom i zeaksantinom. Te hranjive tvari, navodi American Optometric Association, oči štite od makularne degeneracije i katarakte uzrokovanih starenjem.

Najbolji klip: Slatki bijeli kukuruz

Jedite ga ravno s klipa, savjetuju Amanda Hesser i Merrill Stubbs, suosnivačice web-stranice Food52. Njihov omiljen način: u salati s mladim lukom i pečenim lukom. I unatoč uvriježenome mišljenju da kukuruz “samo prođe kroz vas”, veliki klip slatkoga kukuruza sadrži 3 g vlakana i krepku dozu tiamina, vitamina B-skupine koji daje potporu živčanom sustavu.

Najbolja ljetna namirnica: “Beef” rajčica

Kapitalci ove vrste mogu imati i do 1 kg. Grandioznost prati bogatstvo okusa te likopena. Narezana po širini na ploške, savršena je za sendvič ili salatu caprese. Ili jednostavno za grickanje. “Malo soli i maslinova ulja sve je što vam je potrebno”, kaže J. Seinfeld. (Masnoća pospješuje apsorpciju hranjivih tvari.) Najbolji su primjerci jarke boje, napete sjajne kože i bez oštećenja.

Najbolja pikantna grickalica: Rotkvica

Nema tog čipsa od krumpira s ljutim umakom koji se može mjeriti sa svježom rotkvicom. Ispecite ih i poslužite sa svježe pripremljenom salsom verde, savjetuju A. Hesser i M. Stubbs. Ili ih jednostavno grickajte sirove s malo krupne morske soli. Kalorijska je vrijednost rotkvica zanemariva. Za razliku od njih, samo jedan komad čipsa ima 10 kcal. Listove rotkvica nemojte baciti! Ubacite ih u salatu i njihovom ljutinom obogatite okus mješavine zelenila.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh