Nude li energetska pića doista superenergiju?

Koji su najpopularniji napitci iz laboratorija suplemenata i kako djeluju?

TE NOVE BOČICE u blizini blagajne obećavaju mnogo više od pet sati superenergije. Krcate su aminokiselinama (poput ribe!), biljkama (biljno!) i čudesnim sastojcima iz Amazone (egzotično ime!). Sve je to “na biljnoj bazi” i “prosvijećeno” – ključne riječi što će pomoći da globalno tržište energetskih napitaka u idućih 6 godina dosegne očekivanih 85 milijardi američkih dolara.

Doista će vam dati energiju, uglavnom zahvaljujući kofeinu – u 30 ml ima ga otprilike 10 puta više nego u kavi. No čine li ih svi ostali sastojci doista zdravijima nego uobičajene energetske napitke? Analizirali smo 4 najpopularnija sastojka – od najviše trendovskih do onih koji bi “mogli djelovati” – u toj novoj generaciji energetskih shotova.

 

NIJE TAKO LOŠE

Guarana: Ljudi u Amazoni konzumiraju sjemenke tog voća kad im treba velika doza energije. Sadrže 4 puta više kofeina nego zrna kave, a razbuđujuće djelovanje može čak biti jače: “Guarana sadrži dodatne bioaktivne tvari za koja preliminarna istraživanja kažu da stimulativno djelovanje mogu učiniti većim od onog što se doživi samo od kave”, kaže Men’s Healthov savjetnik za prehranu dr. Mike Roussell. Etiketa pokazuje koliko će vas “razdrmati” – provjerite da to nije previše za vas.

DOBRO ZA… kada doista ne trebate spavati tako skoro.

 

ISTO KAO KOFEIN, ALI ZABAVNIJE

Yerba mate: Čaj skuhan od listova i grančica južnoameričkoga svetog stabla sadrži kofein i antioksidanse. U maloj studiji, koju je 2017. objavio Nutrients, žene koje su unijele 2 g dva sata prije 30-minutnog bicikliranja, imale su više energije, bolji fokus i koncentraciju. To može pospješiti kofein – i vjerojatno ne antioksidansi – ističe Roussell.

DOBRO ZA… osjećanje djelovanja kave bez okusa kave.

 

TKO ZNA?!

Moringa: Ovo je “it” suplement, od jestive biljke koja se upotrebljava kao hrana i izvor energije u Sudanu. Pokazalo se da djeluje protiv umora – u štakora koji su prolazili vodom. No šire li se te koristi i na ljude, još nije ustanovljeno… i nije vjerojatno.

DOBRO ZA… želite li biti u trendu – ali nećete nužno biti i osobito budni.

 

NE BAŠ

Taurin: Ova aminokiselina – sadrže je meso, riba i mliječni proizvodi – ima reputaciju poticanja mentalne i tjelesne izvedbe kad se kombinira s kofeinom. Ali taj poticaj kod ljudi izostaje, kaže Roussell. Štoviše, u nekim su istraživanjima ispitanici bili gori u sprintu biciklom kad su unijeli kombinaciju taurina i kofeina.

DOBRO ZA… ljude koji ne mare za istraživanje efikasnosti.

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh