Konzumacija voća i povrća usrećuje vas jednako kao da ste dobili novi posao

Znanost je potvrdila da vas ove namirnice čine ljepšima i sretnijima.

Znanost je otkrila još jedan razlog da jedete više voća i povrća – konzumacije dovoljne količine učinit će vas sretnijom osobom, nalaže novo australsko istraživanje. Ispitano je više od 12.000 ljudi o tome koliko voća i povrća jedu – jednom 2007. a drugi put 2009. godine.

U oba ispitivanja, ljudi su ocijenili koliko su zadovoljni svojim životom na ljestvici od 1 do 10. Istraživači su razmatrali koliko su se konzumacija voća i povrća i razina sreće promijenili u te dvije godine. Rezultati pokazuju da su se sa svakom dodatnom porcijom voća i povrća ljudi osjećali sretnije.

Primjerice, ako je netko jeo dvije porcije više voća dnevno 2009. godine, nego što je jeo 2007., razina sreće se povećala za 0.7 na ljestvici do 10.

Na temelju te poveznice, istraživači su izračunali da bi se nekome tko uopće ne jede voće, razina sreće povećala za 0.24 kada bi počeli jesti osam porcija dnevno.

Iako to ne djeluje kao veliki porast, jednako je sreći koju biste osjećali da se zaposlite ako ste trenutno nezaposleni, kaže autor studije dr. Andrew Oswald, profesor bihevijoralne znanosti na Sveučilištu Warwick u Engleskoj.

Istraživači su izračunali koliko sreće je povezano s važnim faktorima, poput poslovnog statusa. U prosjeku, nezaposlenost je povezana s padom sreće za 0.21 .

Iako znanstvenici nisu sigurni na koji nas način voće i povrće čini sretnijima, sigurno se razlog krije u hranjivim tvarima koje sadrže.

Prošla istraživanja ističu povezanost B vitamina – koji se nalazi u špinatu, prokulicama i narančama – sa proizvodnjom serotonina, jedne od kemikalija koje uzrokuje dobro raspoloženje.

Nedavna studija također je otkrila vezu između veće koncentracije karotenoida, antioksidansa koji namirnicama poput mrkve i rajčice daju boju, i optimizma.

Čak i ako već jedete voće i povrće, povećan unos može vam još više poboljšati raspoloženje.

Ciljajte na osam porcija dnevno – jedna porcija je pola šalice svježeg, zamrznutog ili konzerviranog voća i povrća, prema Američkoj Udruzi za zdravlje srca.

Konzumirajte barem dvije porcije dnevno kako bi imali dobrobiti za zdravlje, smanjili rizik od kroničnih bolesti i bili zadovoljniji svojim životom.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh